Thursday, May 14, 2009

En solig (men stundom kall) torsdag..

7.16

Sola sisåhär på morgonkvisten. Jag vaknade till liv vid 6 snåret av gammal vana och då tyckte Astrid jag skulle UPP; så hon jamade å jamade.. När jag inte gick upp och matade henne tror jag hon i protest gick och bajsade på sin låda i klädkammaren vilket nog stank till Borlänge.. Då va det bara att kliva upp..

Linda har för övrigt startat sin egna lilla blogg i Helsingborg nu :)

8.25

Har satt in miljarders papper i pärmen och druckit några koppar Good Mood te och nu e jag i ett j----t gott mood ;-) Solen skiner och jag ska ta en svängom med dammsugaren..

9.40

Torkade golvet med TRASA. Herre. Min för korta golvmopp gick ÄNTLIGEN sönder; nu ska jag snarast köpa en ny LÅNG och bra..

Har lyssnat på Th' Legendary Shack Shakers och strukit min grå Converse klänning. Kom nyss ut ur duschen och ska torka håret och gå iväg till Yxhammargatan och leka med Millie ett tag :)

19.26

Millie och jag busade mycke och Millie SPRANG mycket! Hon sprang även ute och ramlade och reste sig igen som inget hade hänt. Vi tittade också på Playhouse Disney vilket va det hemskaste jag varit med om på länge, såå många hemska serier på raken, men efter ett tag kom jag på mig själv att sitta helt paralyserad och stenglo på kaninpiraterna och allt va det va. Det e nog sångerna som e hemskast. Man mår lite illa..

Fotomodell:
Sen kom Jesper hem och vi gick ner på stan och jag gick till Hallenbergs och köpte en liten krukväxt som jag tog med till farmor och farfar i Blge, se så fint den matchar min farmor..


Innan jag åkte till Blge köpte jag världens finaste halsband med träkulor på Gina Tricot som hade kostat 159kr, men nu 19! Jag lånade även Mias fina sjal (som syns på bild) eftersom det va SVINKALLT ute..! Brr..
Jag och min farmor står och väntar på bussen:

På bussen mot Falun satt Martin och väntade på mig. Vi har inte setts på en månad.. Vi ska käka Spagetti Carbonara nu och senare insupa all Europas skräpmusik i Eurovision Song Contest andra semifinal!

No comments: