Monday, May 18, 2009

Ja ja ja ja ja ja..

Ja ja ja.. Jag ska uppdatera..!

Martin och jag åkte mot Falun där vi hade en mysig torsdagkväll; tittade bl a Eurovision Song Contest semifinal # 2! ..det skulle han ha TÄNKT på. Vi började även kolla på "Pearl Harbor" som jag inte sett tidigare, men som Martin hade med sig..
Sen blev det en GOD natts sömn, så mysigt med sängsällskap ;-)

Vaknade på morgonen och gjorde frukost på altanen; solen lyste på härligt!

Avverkade några timmars tvättid -kläder jag fortfarande inte tagit hand om insåg jag nu; måndagkväll - och fortsatte kolla på "Pearl Harbor"; den va väldigt bra, men det e jussåm så svårt att se klart nått när man har herr Johansson bredvid..
;-)

Lite senare gjorde vi frozen strawberry vodka cocktails


och käkade tonfisksallad med hemmagjorda "krutonger" (eller brödbitar som Martin kallar det, hi hi) ..


innan vi tog en promenad till Slusscafeet och tog en päroncider, det va mysigt :-)

Efter det såg vi "Änglar och Demoner" på en fullsatt bio, mysigt (igen.. mycke mys blev det)..


På lördag jobbade jag till kl 13, Martin åkte hem på e.m :( Jag stack upp och tränade och sen va jag bjuden till Malin och Markus på jättegod tortilla tårta och Eurovision Song Contest finalen! :D Det va en jättetrevlig kväll!


Söndag jobbade jag 7.30-15.30, 16-21; det va en lång dag som började på Knoppen där jag sovit hos herr och fru Ragnegård, såååå långt att gå ända därifrån kändes det som, ha ha!

Idag har jag också jobbat som vanligt.. Sen blev det gym med Mia :) Och blodpuddingskväll med mammutt och lite Sunrise Carmenere som för övrigt e mitt favvo röda för tillfället, mmm.. Tänkte matblogga om tortillatårtan; men mitt mbl/kamera-batteri dog så det blev inga slutliga bilder på mästerverket.. så istället blir det blodpuddingsblogg (..spännande).

xo

No comments: