Tuesday, May 5, 2009

Tisdagstvätt

07.09

Nu har jag varit och hämtat all tvätt i tvättstugan. Innan ngn skulle hinna mygla till sig 7-10 passet som ej va bokat igårkväll.. Men det känns som tvätten kan vänta med att bli ihopvikt och upphängd och undanstoppad till SEN; måste nog vila lite eftersom jag jobbar kväll senare.. Sov så dåligt inatt, vaknade flera ggr och låg vaken av någon anledning, sen ringde mammas alarm svintidigt och jag gick upp strax efter 4 och matade Astrid.. Hujedamej.

9.30

Ok jag går väl upp då..

Det har regnat ser jag minsann, och det blåser "lite friskt" i träden, brrr.. Men hellre en skräpig vårdag som denna än midvintermörker, jag kan knappast förstå hur jag genomlevde denna Sverige-vinter, fy tusan alltså..

Ska bädda och faktiskt fixa med alla rena kläder, det brukar ju annars ta hundra år innan det blir undanstoppat..

11.08

Ja det e bra härligt när all tvätt e bortforslad till lådor och garderober :D Fick lite sällskap av Malou som pratade om diverse, som vanligt.

12.34

Jag har en lustiger vana att ofta kolla va klockan är när den just är: ett, två, tre, fyra ;-)

Hetsade ner till jobbet i regnet och lånade en cykel, sen vidare till arb.kamrat på Slaggatan för att låna en symaskin, den lyckades jag faktiskt balansera i cykelkorgen och nu e jag hemma :) Och ska ställa in raksöm. Hurra! :)

14.25

Jag sydde lite, men nu har jag fått total hjärnsläpp och jag kan EJ trä symaskinen igen. PROBLEMBARN. Så jag tänker samla lite tålamod i några timmar och göra ett nytt försök ikväll efter jobbet eller tvinga mamma att komma hit och HJÄLPA, igen. Tror det kan bli såå fint med det här tyget..

Ska nog dra till jobbet snart och äta en hemmagjord paj som en annan arb.kamrat lämnat i kylen till mig :) Jag har så snälla kollegor :D

No comments: