Wednesday, May 6, 2009

Hej kollikock!

Idag har jag jobbat en skön dag i solen; var ner på stan med en favorittant och shoppade runt.

Sen träffade jag Mia och Millie på stan, medan Mia drog iväg med ett tåg så handlade Millie och jag på Hemköp och sen blev det mys/bus i några timmar; vi va mest i lekparken hos mig och gungade, pratade med andra barn och röjde i sandlådan, efter det tog vi en liten smörgåsrån med leverpastej-paus och strax därefter kom Jesper. Vid detta laget va min altan ett kaos med upprivet ogräs m.m

Men sen... ..kom pappa på besök för att hjälpa mig med ställningen för insynsskyddet och även Emma.Z som hjälpte mig att sy; hon är så händig och pappa kunde be Äntligen Hemma slänga sig i väggen efter sitt mästerbygge, det blev jättebra! Jag fick t o m låna Emmas Volvo kombi (automat!) och köra upp till Rusta och köpa en knipsare (..kommer inte på vad det heter, men papputt hade det ej med sig i verktygslådan..tång nånting..), skön bil att köra :)



22.41

Nu har jag städat upp, dammsugit, torkat golvet och gjort rent hos rådisarna. Imorrn ska jag kalasshoppa och göra pajer!

Nu har Astrid börjat gått ut också.. Ska kula in henne..

No comments: