Wednesday, May 27, 2009

Dagarna dom går å går, efter varandra..

..det va en sång; som jag tror Mia eller Macke sjöng när de va små. Jag menar; yngre.

Klockan e snart midnatt och jag förstår inte var tiden tar vgn. Jobbade 7.30-16 och sen fick jag skjuts upp till Ica Maxi av en distriktssköterska som jag gjorde lite akut utryckning med 5 min innan jag egentligen skulle sluta, hon hade ingen nyckel till en tant (som inte öppnade dörren) och jag erbjöd mig att följa med och och och.. Ingen annan skulle gjort det. För alla tanter jag jobbar med har ju så helt OTROLIGT fullspäckade scheman efter jobbet.. - Men har du tid till det då Malin..??? - Nej, jag skulle egentligen träffat Obama nu. På Cafe Du & Ja.

På Ica Maxi köpte jag en ny digitalkamera. En riktigt billig. Men jag fick prata med både söt Ica Maxi pojke med många festivalarmband runt handlederna och titta på en hel hord av tragiska människor som fann stort onsdagsnöje i att storhandla.
För nu e det ju bara 2 dagar till FREDAGSMYSET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min kamera pratar också och säjer vad man ska göra. Men jag hoppas det bara e nu i början när man ska ställa in datum och sånt. Hoppas även den e rumsren. Astrid vill nog inte dela låda.

Efter Ica Maxi kikade jag på Inter Sport, eller kikade å kikade, jag köpte ett Nike linne. Och hade en trevlig konversation med en tjej som jobbade där.

Kl 18 va det fullsatt hus på Rådhuskällaren då det va vinprovning. Och tysk porr. Eller nej, ljug; endast vin. 3 franska viner och ett spanskt. Det va trevligt. Mer sånt! :)

Sen traskade vi in på Harrys där det ju e 2 för 1 (även maten) på onsdagar och där va det som sagt ännu mer folk och om man inte hade bokat va det cirkus 1 tim väntetid, så gick vi till Slusscafeet, mitt lilla myshak :) Och där bjöds det SOM VANLIGT bakad potatis ;-) När vi käkat å käkat blev det regn å sol på samma gång, sen framtträdde VÄRLDENS skarpaste regnbåge, typ som i Care Bears världen..

Jag lyssnar på hjärtskärande musik och tänker på Martin. För det tycker jag e upplyftande. Go natt.

No comments: