Tuesday, March 31, 2009

Utmanad av Mia

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Malin Lala Elisabeth Bergman (Ostermann)
Smeknamn: Tjockis kallade Ulla mig på jobbet idag. TVÅ ggr.
Låt som när du är ledsen sörjer till?: Brukar inte bli mkt musik då..
Beroende av: Clas Ohlson
Vad får du oftast komplimanger för?: Min energi. Att jag tecknar fint. Tar fina kort på mat.
Vad säger du för att imponera på någon?: Min farbror har kört rally. På riktigt.
Hur imponerar man på dig?: Med mycke kreativt flöde; konstnärligt eller musikaliskt t ex. Ta mig till en härlig restaurang i NYC som jag inte känner till så får du även pluspoäng.
Brukar du skratta för dig själv?: Bara när jag tittar på Simpson och Family Guy tror jag.. ibland när jag återläser Helenas gamla sms..
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Det vet jag ej, men torrfoder har väl högre protein och fett?"
Var bor du?: På Järnet i Falun.
Trivs du där?: I min lgnht; Ja. I Falun; inte direkt.
Äger du några Converse: Nej, tycker det kan va snyggt, men jag passar inte i dem. Kollade på Converse idag med mor på nya skoaffären. Har dock en Converse klänning..
Sprit, cider, vin eller öl: Sprit
Brukar du bli för full: Brukar aldrig bada i badkaret med kläderna på, nej..
Vad har du för mobil operatör: Telia
Är du allergisk mot något: Ulla på jobbet. Fr o m idag.
Har du haft sex idag: Inte ett smack.
Hur svarar du i mobilen: "Ja dä ä Malin" (kanske med babyrösten beroende på vem som ringer..)
Vem ringde du senast?: Min sötaste syster (..ja just ja, jag har ju bara en..ehee..)
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att Millie va tlött.
Antal timmar sömn inatt: 7-8 tror jag minsann
Sov du ensam: Jag har 9 kuddar.
Brukar du komma i tid: Till viktiga möten och doktorn och sånt; ja. Till shopping på stan och lunch med vänner; inte på minuten direkt..
När mår du bra: När jag tränar. När jag gör något kreativt (lagar mat, målar/tecknar, skriver)
När blev du fotad senast: Kommer ej ihåg :( Va det till nya ID-korten på jobbet måntro..
Hur känner du dig nu: Busig.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart, brun, blå.. rosa..
Vad tycker du om fötter: ??? Inget särskilt.
Vad saknar du: SOMMAR!
Hade du en bra kväll igår: Ja, kycklingmiddag med mammutt
Favorit dryck på morgonen: Har börjat dricka en massa goda teer nu istället för kaffe direkt på morgonen
Rakar du benen: Jag slår med en lie, om det räknas
När brukar du oftast gå och lägga dig: När det e dax
Är du blyg?: Knappast
Sysslar du med någon idrott: Inte någon lång lista precis
Vill du hellre ha mail än brev: Brev.. DET va längesen. Men jag fick ett snällt ett av en Ingvar för inte så längesen.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Vet ej.
Har du spytt offentligt: OOH JA! Har spytt yoghurt längst fram i bussen på ett säte en varm sommardag på väg till Övertänger t ex..
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Pierca snoppen och gå med överkroppen bar. Om det va sommar.
Är du nöjd med ditt liv: Skulle kunna justeras för tillfället
Är du bortskämd: Nope
Vad gör du i morgon: Så luktärtor, promenera med Mia?, köpa färg och penslar, gratta min kompis Dawn som fyller, nachokväll med Lindis.. = ledig ledig inge jobb.
Vad är det värsta du vet?: Gröna frimärken.. Nej, inte vet jag..
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Allt för lite
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Lars Ohly, Daniel Westling
Vad längtar du till?: TSOOL på P&L, Depeche Mode på Arvika
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja, men vännerna e alltför långt bort
Vad använder du för shampoo?: Fructis
Vad är det finaste du fått?: Svår fråga.
En speciell dag du minns: 10 dec 1999, 21 april 2001, 8 maj 2008
Hur gammal är du: TRETTIO
Tycker du om någon just nu: Ja några styckna
Du samlar på: te tror jag
Gröna eller röda äpplen: Spelar ingen roll
Vem ringer du när du är arg/ledsen: ingen.
Gillar du golf: Jag e väl förste golfhatare typ.
Vilken tid gick du upp idag: 6.00
Har du sovit i din egna säng inatt: Japp
Har du strumpor på dig nu: Ja
Är det okej att gråta: Absolut (..nu börjar frågorna bli lama)
När grät du senast: Kommer inte ihåg
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa konst, åka med Mia någonstans, och en massa smågrejer; typ skaffa dubbelt medborgarskap och sånt
Bär du glasögon eller linser: Solglasögon
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: JAG lixom.. nja.. Fast endel grejer e ju jävligt snygga och av bra kvalite..
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Beror på om jag jobbar eller ej.
Har du piercing: inte en endaste just nu. eller jo, öronen
Vill du gifta dig: Kanske
Vill du ha barn: inte just nu
Solar du ofta: inte alls denna vinter. e så vit så vit.
Är du bra på att laga mat: Dom säjer det..
Är du flygrädd: inte det minsta
Hur vig är du: Ganska.
Är du musikalisk?: Jag kan nicka huvet till beaten
Vad dricker du helst när du är törstig: vatten
Vilken är din favoritglass: för tillfället Willys. Cold Stone Creamery e annan favorit i ett tidigare liv.
Tror du på ett liv efter döden: Ja
Tycker du om sushi: indeed
Vad äter du helst när du ser på film: inget. Om det inte e middagsmat.
Bor dina föräldrar tillsammans: DET va längesen
Har du tandläkarskräck: Nix
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Ja
Vilken ögonfärg har du: Blå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Tror det
Biter du på naglarna: Nej, hatar nagelbitare..
Hur ofta tränar/motionerar du: Mer sällan än jag borde
Senaste låt du hörde: Lyssnar just nu på "Dimension" med Wolfmother

No comments: