Saturday, March 21, 2009

sms

Pågående sms konversation med en kille jag känner..

Han på f.m: - Blir det fest ikväll eller? (i mitt huvud betyder detta den 21 mars 2009 att han vill träffas och bjuda på alkohol eller vill bjuda till någon fest eller..? Vet ej..)

Jag: - Nej, det vet jag inget om, jobbar till 21, du då?

Han: - Japp, det blir det. Skidspelen nu, bastu hos en polare och fest där. He he.

Jaha..? Och när - efter denna detaljerade upplysning - kommer; "vill du hänga på..?"
Och ännu viktigare, vilket jag vidare formulerade i nästa sms..

Jag: - Ok, vad har det med Skidspelen att göra..?

Då fick jag ett diffust svar/fråga..

Han: - Fest eller?

Jag: - Ja, är Skidspelen en religiös högtid som jag nu måste börja fira när jag blivit folkbokförd svensk..?

Han: - Nä, men en anledning att kröka :-)

***********************************************************

Like one need an excuse???????????????????????????

1 comment:

Anonymous said...

hahahaha! priceless...