Monday, March 2, 2009

Here comes the weekend..


Helgsrapport..

I fredags vaknade jag 4.30 och kunde inte somna om; klev då upp. Det kändes tidigt. Gjorde fysikprov online, diskade, duschade, tittade på TV 4 Nyhetsmorgon och åt 2 tallrikar flingor innan jag traskade iväg och jobbade 8-21. Träffade Mia och shoppade på Systemet på f.m. Eftersom det va löning köpte jag även ett par fina lila benvärmare på Lindex och en leksak till bus-Astrid på Djurmagasinet.

Sen va det jobb i all världens evighets evighet, men hos tant D blev jag bjuden på rosa prinsesstårta. Mia kom och mötte mig på jobbet när jag slutade, vi provade några - för oss - nya cidrar; jag gillade Halmstad Crush jordgubb och Mia Herrljunga +46 Cassis Lime, medan vi båda diggade Xiders nya Jasmine/Peach, valde varannan låt på Youtube och traskade sen vår kos till O'Learys där Babian spelade; helt ok band, lite Hives-likt, men på ssssskaonska. Linda kom även ner på stan och hakade på vårat kalas.

Dagen efter va jag bakis som aldrig förr. Klev inte upp förrän vid 15tiden. Duschade och gick ner till jobbet eftersom jag råkat få med mig en jobb mbl hem kvällen innan. Där träffade jag Linda och mammutt, jag tog mammas besök till en utav våra favvotanter som man går 2 till, så Linda och jag hängde en timme, på jobbet ändock, och obetalt (för min del). Sen lånade jag en dramaten och gick upp till Ica Maxi och spenderade ca 90 min där och plockade en kundvagn med diverse ICA och Euroshopper varor..för här ska det sparas! Sen va det nedförsbacke hem, men j----t kallt ute..!

Igår tvättade, storstädade och tittade jag på Vasaloppet. Sen kom mamma över vid 13tiden på iron meeting - dock utan alkoholintag - och knäppte på 5milen..! Mycke skider blev det..

Vi jobbade båda 16-21 och efter att jag dragit ihop några timmar träffades Martin å jag nere på stan.

Idag började min dag med att jag såg Göran Greider i rödrutig flanellskjorta på TV4 Nyhetsmorgon; Dalarna represent lixom. Sen blev det mest jobb, jobb, jobb och SNÖÖÖ. Efter jobb, jobb, jobb och I SNÖYRAN traskade jag till Jysk och köpte en ny badrumshylla och efter det tillbaks till stan/Åhlens och köpte en grön filtskål till diverse hårgrejer..

Nu lyssnar jag på Simpsons och Martin tittar medan vi tar ett glas Umbala..
 

No comments: