Wednesday, February 25, 2009

Askonsdagen



Man märker när Askonsdagen infaller (46 dgr innan påsk) i New York då de troende vandrar gatorna med ett askmålat kors i pannan, detta är ju inte direkt något man ser i vårat protestantiska hedningsamhälle.

Igår tittade vi på "Slumdog Millionaire" som ju vann 8 Oscars; den va bra. Bra soundtrack också som jag skulle vilja införskaffa..
Min lilla Lina gjorde Zac Efrons make up till Oscarsgalan där han uppträdde med bl a Beyonce och Hugh Jackman..

Det e inte direkt mkt som hänt denna vecka, hittils alltså, jag hoppas på mkt mkt mer spänning, men man ska väl inte ha såna höga förhoppningar. Fortsätter jag att hålla mig ifrån en massa onyttiga onödigheter e jag glad, tra la la. Igår va det Fettisdagen; men det blev inget semmelätande. Min första i år intogs 5 januari på Hammars inne på Bergströms när Martin å jag råkade missa en buss till Blge och fick looooov att gå in och sätta oss någonstans och köpa nått. Jag va bara så paff att de sålde semlor vilket va anledningen till det inköpet. Sen tror jag nog inte att jag har ätit någon mer än när jag bjöd Macke på fika på Focus nångång i slutet av januari.. (det märks att jag för dagbok va..?) ..och det va en dubbelsemla rekomenderad av en personal på jobbet; hemskt god!


Idag var det APT (Arbetsplatsträff) med chefen och en hygiensköterska på jobbet, ganska intressant; mycket om smittor och bakterier och hur det sprids osv.. Jag vill typ inte ta i något efter den informationen.
Fick dock komplimanger för min lugg av min arb.kollega Sara, våran samordnare Frida och Samuel; en annan arb.kollega :)
En annan arb.kollega avtackades och bjöd på någon slags himmelsk chokladtårta med vispad grädde som alla gluffsade i sig, men jag AVSTOD, ha! Fick dock höra att den hemskt god..

Annars har det ju jåssum inte hänt så mkt.. Martin drog till Malung vid 18snåret och jag ska kika på Tim Roths nya serie "Lie to me" på TV4 kl 21..

1 comment:

Anonymous said...

Smarrigt med semlor =)

Jag har utmanat dig i min blogg :) http://jennylinda.blogg.se

Kram Jenny