Friday, February 20, 2009

I don't care if Monday's blue.. Tuesday's grey and Wednesday too.. Thursday I don't care about you.. It's Friday, I'm in love.


11.04

Hemma å käkar ärtsoppa. Martin hatar ärtor och klarar knappt av lukten, men jag har aldrig ätit ärtsoppa i detta hem tidigare så det får han f-n tåla.

True???

Började titta på "Pineapple Express" igår vid midnatt, den hade sina riktigt roliga stunder, men mestadels va den seg.

18.25

Martin har åkt till Malung nu. Jag klev innanför dörren vid 16 och gjorde en pastagratäng enligt följande: smörj ugnsform lätt, fyll på rejält med pepprade kokta snabbmakaroner, strö på bacon (jag använder rdn tärnat) och en halv hackad gul lök, häll på extrakryddig bearnaissås (alltså rdn färdiglagad..), in i ugnen 225 grader 10 min, ta ut för att strö på lite (och nu menade jag faktisk lite) färdigriven tex-mex ost. In i 5 min igen och VOILA!
Sen satte vi upp den där ekhyllan ovanför sängen. Men den e ej så bred insåg jag.. vet inte riktigt vad jag ska ställa på den..

Har gjort kaffe för att piggna till lite; kände mig lite trött efter maten och allmänt nu-börjar-jag-bli-förkyld känsla hela dagen. Macke ska komma över och jag ska hjälpa honom med diverse jobbansökningar.

22.42

Ingen Macke i synhåll = desto mer vin till mig. Moahaha! Njuter av min nya favorit (eller favorit å favorit, köpte den för andra ggn.. Första ggn tror jag t o m det va min syster som köpte den kom jag på nu.. kanske), det vita argentiska Astica med frysta hallon i. Billigt e det också med sina 2 ynka Selmasedlar, 1 guldtia och 2 kungahuven. Har ni en mattenöt att klura på..

Under kvällens lopp har jag: * fixat med EN ynka jobbansökan till Macke. Skulle hjälpa Martin med, men jag har väl helgen på mig. * "pratat" en massa med Linda via sms och Facebook och * funderat på vilken musik jag vill höra spelas när jag fyller år. För ngt slags kalas, det blir det :)
Dagens låt:


No comments: