Sunday, February 15, 2009

Helgsrapport (sönd.kväll)

Jag tror jag har bestämt mig nu för att hålla mig till svenska i denna blogg och ta det på engelska i den nya bloggen; om den nu kommer till liv nångång. Igårmorse låg jag i cirkus 2 timmar och skapade en bild (i huvet) av hur jag ville att den skulle se ut; men så mycket mer blev det inte skapat. Men det kommer! (I think).

Martin åkte till skogs i torsdags och jag jobbade torsdag och fredag. Efter att ha slutat kl 16 i fredags och kutat hem kom Ulf hit och installerade dimmern i vardagsrummet; mysbelysningen e ett faktum! Nu fattas bara Martin..lite tråkigt att ha showroom med spotsen för mig själv. Har ej hört av M sen imorse, han jobbar å jobbar (å bygger en bil) i Sälen denna helg.

Sen blev jag bjuden till U och Helena där det bjöds på dry martinis, avocado å räk förrätt, lax i Roquefortsås och cognacstekta päron med glass. En riktigt nyttig kväll alltså.


Rackans. Måste rusa å göra ett jobbpass 16-21..

Senare..
Okidoki. En mkt lugnt pass har avverkats ikväll med bara gulliga tanter..

Igår lördag slängde jag i lite blondering i kaluffsen vilket va skönt, för mycket utväxt går definitivt bort i mitt ljusa hår. På lunchen träffade jag min gymnasiekompis Emma från Vika som jag inte pratat med på ca 12 år. Vi käkade sallader på Maestro och sammanfattade våra senaste 10 år på en timme, sen fick jag skjuts till Rusta där jag köpte en ekhylla som jag inte satt upp än.
Macke städade min lgnht; hurra :) Linda kom senare på kvällen och vi hinkade några liter vin och spelade Blokus å lyssnade på "It's not me, it's you" skivan bl a som är en stor favorit här på 30C. Begav oss senare till arb.kollegan Åsas födelsedags slash Alla Hjärtans kalas, jag gick hem medan de andra gick till Engelska och vidare på efterfest till en kille på kalaset som visst bor i 30D..!


Följande dag va det dax att barnvakta Millie i några timmar; vi började med att gå runt Tisken i solen, hon somnade direkt. Sen pysslade vi med allt möjligt i lgnhtn och lekte många babylekar tills Jesper kom å hämtade henne på e.m då vi båda precis hade lagt oss för en tupplur; dock var det bara en utav oss som lyckats somna ;-)

Martin hade kommit hit när jag kom hem, vi har ätit rösti och druckit champagne som M hade med. Nu blir det film etc..
xo




No comments: