Thursday, February 12, 2009

bla bla bli, bla bla blaaa, doppa snoppen i chokla'..

"Uppdateraaaaaaa" skrev min syster till mig. Jaha. Ffffffffffförlåt.

Jag tycker jag berättar det mesta för folk å fä via sms eller allmänt vardagsbabbel, så så mkt spännande finns det ibland inte att skriva om. Då va det andra bullar då man bodde i New York och inte pratade med alla JÄMT, då kunde man skriva att de börjat med en ny Frappuccino smak på Starbucks och kunde sedan starta en Frappuccino debattcirkel som varade hela helgen.

Jag har idag arbetat och tagit hand om mina gamlingar 13.30 - 21 vilket va riktigt DRYGT för en gångs skull, åtminstone kvällspasset 16-21, riktigt tjockt schema med för många besök som aldrig ville ta slut. Men man ska väl inte klaga, jag jobbar gärna varje dag om ngn utav dem är kvällspass då och då så man inte bhvr gå upp kl 6 på morgonen VAR dag. Nu får jag dock inte jobbpass VAR dag så det e onödigt att diskutera. Happ.

Kom hem 21.20 och slet ut en flaska argentiskt rött ur kylen (den enda alkoholen som f.n bor i mitt hem) och försökte slita av skruvkapsylen i 25 min, vilket TILL SLUT lyckades. Och det ska flaskjäveln va glad för. Annars kunde den varit splitter nu. Morr.

Zelda har sen igår flyttat tillbaks till min bror Martin vilket e tråkigt. Gillade att va ute och gå med henne och ha henne i sängen när inte min snutt-Martin va här (som t ex inatt, och imorrn, och i övermorrn, och..). Men hon får väl komma å hälsa på.. Zeldis :)

Martin (alltså le boyfriend Martin..) rekomenderade filmen "Torkel i knipa" som vi såg igår, den va kul med kall humor, en utav karaktärerna hette Fläsk-Doris vilket såklart va ypperligt roligt i min systers och min värld. Sen började vi se "Nightwatch" ..

http://www.imdb.com/title/tt0403358/

som jag har velat se i 14 driljoner år. Jag somnade. Ej så spännande. Martin hade visst även laddat ner "Tenacious D" som jag ej sett, men från vilken jag fick höra massa soundtrackmusik när herr å fru Ragnegård va på födelsedagsbesök i New York förra våren.

What else???

Min vän Lina och jag var stora fans av "Knight Rider" när vi va pytte pytte och har förresten varsin säsong på DVD nu av den fantastiska TV-serien. Såg igår den nya version av TV-serien som visades i amerikansk TV förra året och det sög riktigt rejält. Därav mkt Chicago/Vänd Tia på kvällskvisten. Vi har för vana att börja filmtittandet riktigt sent i denna boning.

Men det e ok om man börjar jobba 13.30 som idag. Martin åkte till Malung kl 12.40 och jag handlade blondering (H&M's eget märke för 60kr; hoppas inte håret faller av) och Oliv lypsyl i 2-pack. På e.m rasten träffade jag Mia och Millie och shoppade en svart väska på Lindex för föga 149kr. Jag har nämligen ingen axelväska.

Martin har f.ö installet ett nytt operativsystem som jag svär åt dagarna i ändan; men han lovar dyrt och heligt att mina datakomplikationer inte har ngt med det nya operativsystemet att göra.

RIGHT!!!

Men det e ok. Jag e kär i Martin ändå. Jussåm ganska mkt. Martins systers svärfar ska begravas imorgon fredag och lör + sön ska han jobba i Sälen. Få se om han kommer hit på sön eller mån, eller om han vill va kvar och valla korna i Malung och ta sällskap av sin far Ove (som har namnsdag imorrn!) som skulle till Falun på auktion på tisdag. Dock måste han ju åka till Malung på onsdagkväll eftersom han har jobb i Sälen nästa torsdag.

Sug.

Other than that så tycker jag det e för sjukligt dyrt att gå på konserter i Sverige. 380kr för att se Bo Kaspers på Magasinet i Falun. Bah! Ska de försöka få ihop cash för att betala för juldagens svineri eller vad. Jag har gillat Bo Kaspers i en massa evinnerliga år; men 380 spänn i månaden jag lovade mej att va extra sparsam i. Snyft.
I måndags gjorde vi ett försök att få tag i Madonna biljetter till Ullevi i augusti; tyvärr utan lycka. De mest prisvärda och billiga vi kunde tänka oss hamnade runt 880kr, vet dock ej om det va inkluderat service avgift och porto..
Richard Herrey & Schlagernattklubb på Harrys 13/2 kostar endast 90kr och vore en nostalgitripp för en som levde på 80talet och var på Herreys (min andra konsert) i Lugnets sporthall! Men då finns det givetvis iiiiiiingen man kan gå med. "..asså..även om jag skulle haft pengar så e väl han inge bra..eller.."

DET E KULT. Det e vad det e. Men alla e ju så himla coola här så det e ju kört. Men gå på Adam Tensta då; gö deeeeeeet..

Jag tror jag kommit till en period då jag måste börja den där kursen som spaltrådgivare snackar om när de bedrövade 23åringarna skriver till tidningen och beklagar sej att de aldrig haft en vän. Obs! det måste dock va lite krav på denna vän: kan ej va snyggare än mej (det e ju första prio som ALLA vet..), måste ha en lön som hon ej sätter sprätt på efter en vecka, måste älska musik, får inte ha skärsår i armarna, kan inte va inavlad, får inte hålla på att spendera all vaken tid med konstiga applications på Facebook (..det va kul i början, men jag vill inte bli köpt för $748,000 eller få en sill slängd på mej). Ja.. jag ska tänka på fler karaktärdrag så kan ni hojta när ni ser denna person.

Imorrn e det fredagen den 13:e och jag hoppas mitt humör e ännu mer på topp då ;-) Jag har några få fantastiska planer för helgen, men jag kan ju ta det efter helgen så jag har ngt att kladda ner när min syster börjar skrika på mej.

Over n knock out!

1 comment:

Anonymous said...

Odelaadiiiii...(Robin Hood)!!

Gud så göttans, Malin! :) Tack!
Ja efter helgen får vi träffas och splitta en flaska av någe slag o skvallra!!!!!!!!!!!!