Saturday, February 21, 2009

Mer rosa åt mänskligheten















Igår gick jag inte upp förrän vid 10 snåret och käkade upp pastagratängen en timme senare. Fin frukost. Trotsade min snöavsky och traskade upp till loppisen på rekordtid för att kika om jag kunde hitta någon liten spegel till hallen eller något smått att placera på den nyuppsatta hyllan som inte är så bred, men det gjorde jag ej.

På eftermiddagen nångång satt jag på finfin musik i lurarna och: plockade undan ren disk, diskade, dammade & torkade diverse ytor såsom alla skärmar, glasbordet och fönsterkarmar och rengjorde fönstren, skakade mattor, dammsög, torkade golvet, gjorde rent i kar, toalett och handfat, vädrade sängkläder, bäddade, slängde nerbrunna värmeljus och satt i nya, tejpade sladdar längs väggen och under elementet (blev bättre än pojkvännens slarvtejpning), tömde alla sopor och gick ut och slängde dem tillsammans med pappersåtervinningen.

Satt sen och lyssnade på en massa musik över ett glas Astica, bl a en hel drös hip hop som dundrade flitigt på min iPod & iTunes anno 2007 då jag bl a på kul gick DJ kurs på Scratch DJ Academy och va på Rock the Bells festivalen och stod längst fram på Rage Against the Machine. Började sakna New York endel; alla härliga konserterställen, Marockanska hang out, New York Sports Club, mina svenskaelever, Starbucks' crumb cake och dyra kaffe, Conway (superbillig skräpklädkedja), Harlems folkliv, alla urhippa hotellbarer och goda cocktails och och och..

Var är mitt Marockanska hang out i Falun??!

Fick på mig en rosa outfit eftersom jag tycker det får va nog med all fulhet som jag har åsamkat mig själv det senaste typ ÅRET och knallade till Yxhammargatan för en helkväll med Mia, Millie, Adrian, Viggo, mamma, kladdkaka och Melodifestivalens delfinal från Leksand som ju Tinus va och såg. Innan det introducerade Adrian mig till Super Smash Bros Brawl; vilket är ett svårt namn att säja för en liten Adrian och ett svårt spel att spela för Malin, det va nog tack vare att jag valde en rosa Yoshi som jag vann några omgångar!
Fick även en lyxig handmassage med scrub och härligt doftande lotion av min syster. Nice!
Jag hejade på Molly Sanden (eftersom hon beskrev sitt liv som en musikal i en intervju) och EMD eftersom jag tyckte låten va ganska katchig och jag gillar välkoreograferade nummer. Kul att Kalle Moraeus stod på scen med sin fela i inledningen trots att just det numret va något bland det värsta i mannaminne, men det va ju massa gigantiska fina kurbits i bakgrunden! Kvällen innan melodifestivalen ägde rum fick alla deltagare rosa träskor med kurbits på av Leksands Kommun, såna där som jag vill ha, fusk.

Idag vaknade jag av att Martin ringde vid 10.30; jag va rosslig i halsen, hostade och kunde knappt prata.. Huvet kändes tungt, gick upp; gjorde te, gav Astrid mat, åt en blodapelsin, kollade igenom reklamblad, Mia ringde.. Och upplyste om att det fortfarande snöade! GAAH! Deletade email (har fortfarande ca 1050 olästa kvar på Hotmailen), skrev till folk på Fbook, lyssnade på ungar som skrek i trapphuset, vickade på persiennerna i hopp om att vintern va en dröm; men icke..! Drack kaffe, åt en banan, surfade Nike.. Poppade popcorn i margarin i brist på olja, pratade med Mia igen, ringde eniro..

Jag fyller väl på om något extraspännande händer..


1 comment:

Anonymous said...

Hehehe.. Jag håller me fullständigt! Heeelt onödigt :)