Saturday, March 28, 2009

Baking bananabread

Kl e 1.26 och jag bakar lite specialbananbröd med linfrö, råsocker och lågkaloriäppelmos istället för smält fett. Ska bjuda Linda - som e en stor älskare av detta bröd - när hon kommer på fika på sin break imorrn. Själv e jag LEDIG! Tror dagen kommer att börja med promenad med syster. Sen får vi helt enkelt se.. Ska stuva undan lite kläder som Martin tvättade..i tisdags.

Jag har för övrigt lagt om min diet ganska radikalt; long gone e pasta, ris, bröd, allt sockerfyllt och onyttigt. Har t o m anammat mer grönsaker än frukt. Om man bara vill försvinner den där smörgås - och sockerkakslusten relativt snabbt. Men idag - efter att ha skjutsat en ganska tung tant från Tiskens vårdcentral till centrum i rullstol - blev jag bjuden på fika; kopiöst onyttig Marabou cappucinno och 2 kanelsnäckor (tror jag de där små bullarna heter..) och kände av det i magen direkt. Ganska bra att magen reagerar så; what the heck is this lixom..

Såg en svart klänning med vita prickar på Lindex idag som vill komma och bo hos mig tror jag. Den e inte vidare somrig, men snygg. Annars köpte jag inte mkt spännande såhär på lönedagen; nya hörlurar (eftersom Astrid tuggat upp mina) och L'Oreal vattenfast mascara.

Och det va det det.

1 comment:

Lillasyster said...

Va?? Var du uppe så sent din galning? Allt för bakandets skull eller? ;)
Hoppas du hittade det du sökte på Ica Maxi!