Tuesday, March 17, 2009

Klockan ett grillspett

Kl e strax efter 1 på natten och egentligen känner sig ögonen trötta efter diverse TV, MSN, sms, Facebook, Youtube, bloggar in å ut i varandra. Men jag har tänkt på så mycket ikväll och idag och det känns som inte tankarna kan stilla sig när det va dax för John Blund. Har pratat med Martin på telefon, mitt i natten; det e viktigt att lägga till fler orosmoment. Tycker vårat förhållande har gjort ngt pladask efter att han flyttade in, vi var så förväntansfulla och jag kommer ihåg våran färd till Malung i den lilla Fiaten för att hämta grejer i snöyran, och va hände sen. PLOFS! Eller nått sa det. Jobbigt. Long gone are the lovely days of butterflies and sunshine and mys på bryggan och kärlekstripp till Tallinn och nyårspussar.. meh. Jag gnyr för mig själv (och ibland låter jag Martin ta del i det) om diverse som jag tycker Martin ställer till med, men sen undrar jag om det kanske e jag som inte har en glad grund att utgå från, man måste ju älska och må bra i sej själv för att kunna ha ett sunt förhållande. Just nu e mitt liv 230000 kaos pusselbitar känns det som. Och som vanligt försöker man vara alla till lags. Jag har mått väldigt bra med att vara själv ett tag dock, jag gör en massa saker som jag bara skulle puttat åt sidan om Martin va här, det e märkligt, äter nyttigare gör jag också ;-) Mindre film ser jag tyvärr på eftersom jag inte har en aning om hur man tankar ner film.
Ja gudars, var ska detta sluta och det e bara tisdag imorgon. Man tar sej en messmörsmacka mitt i natten helt enkelt. Det e bättre än sprit. Kanske inte bättre än cheesecake, men så jävla bitter e jag inte så att jag ställer mig och bakar en cheesecake mitt i natten EFTER att ha gått till Statoil för nödvändiga ingredienser..
Och nu släppte någon in kattjäveln som jamar och jamar. Den har ju ett HEM, varför håller den sig inte där??? Astrid blir ju helt tooookig. Nu har jag skrivit en lapp som jag sätter upp imorrn. Borde även skriva en lapp till ägaren. Koppel eller betala för ppiller, if you so please. Aaarrgghh!
Och i samma veva tänkte råttorna; men om DU får nattmacka får vi också käka, annars blir det orättvist..!!
Jag bor på ett jävla zoo.
Och plopp fick jag ett email från Brian som en gång levde på Upper East Side (stackare), men numera bor i L.A, men för tillfället befinner sig på South by Southwest i Austin. Och varför e jag inte där och sippar margaritas/öl och dippar tortilla chips i chili con queso och lyssnar på all världens hippa band som man redan hört eftersom man bor i New York och redan varit på CMJ flera måååånader innan..
Men ack nej ack nej. Vi får hålla till godo med Bo Kaspers Orkester, men det e inte så bara! Jag har många fina bitar på iTunes oxå. Jag ska inte klaga. Men nu e klockan snart 2. Hå hå.
Goder natt var herre och fru och nalle phu och Ru och mamma Mu och Allan i dalen kuckelikuuu...

No comments: