Monday, March 16, 2009

Tattoo thoughts..

Min vän Dawn - the tattoo artist slash belly dancer slash TSOOL fan slash vespa driver slash.. - kommer nog förmodligen på besök i juni och undrade om jag ville ha en tatuering eftersom hon ändå skulle flyga över pölen för att sätta nålen i någon neråt kontinenten.

Jag har ju tänkt på detta med tatuering länge länge i massa år, men det har ju EJ blivit av. Motiv jag funderat på: okapi, frihetsgudinnan a la hip hop som gör peace tecknet åt sidan (a la super hip hop style) eller/och kurbits. Det finns ju endel att välja på. Kurbits e ju ganska tidlöst, men jag har ju haft ngn ide om att det ska tatueras av en dalmas/kulla. Dock börjar jag ge upp lite med dalabon och kanske designar jag ngt eget tills hon kommer.

Den 25-26 april ska jag gå på kurbitskurs på Medborgarskolan; 2 heldagar. Målning av ALLMOGEföremål :D

Den ni. La in räkningen för betalning idag. Egentligen skulle betalningen va inne idag, men jag mailade förra veckan och frågade om dispans. La in resten av alla hemska räkningar också. Dock blev det mindre än förra månaden. Nu e ju tandläkaren HELT AVBETALD sen förra månaden, och det e ju extra skönt! :D Vicken förbannat spännande blogg.

Iallafall MSN:ade jag med mor innan jag gick till jobbet som dagen till ära inkluderade möte med chefer och då löd konversationen:

Miss Malin says:
om du måste tatuera dig, vad skulle du göra och var?
sus@n says:
om?....ja du....världens minsta kommatecken på en undanskymd plats.....där det inte gör ont.....
Miss Malin says:
ett kommatecken lixom..
sus@n says:
tatueringar går bort....
sus@n says:
ok...en punkt då

No comments: