Saturday, March 14, 2009

Bo Kaspers



Jag vet inte riktigt vad som hande nar jag gick in pa bloggen, men plotsligt gick da inte de svenska bokstaverna att skriva. Skummigt. Det gick nyss nar jag skrev till Lindis pa Facebook.

Dagens post! (och detta e direkt fran sanningens epicenter..) Rakningar fran: Dala Kraft, Bahnhof, Falu Energi & Vatten och Kopparstaden. Woohoo. Kan man bli mer lyckligt lottad??? Laste aven i gardagens (eller om det va forrgar) Aftonbladet att Kommunals A-kassa avgift ska hojas med 50kr (det gick ju lixom nyss ner med 50..), annu mer woohoo! Life ROCKS!

Dock kopte jag ett vitrinskap idag som vi va och hamtade pa Timmervagen, mamma hade hittat pa Blocket, helt perfekt litet till min lilla lya. Martin satt upp spotsen idag efter att jag sprungit till Yxhammargatan och lanat borr, det blev bra! Draperiet har ocksa akt upp. Lgnhtn befinner sig f.n i ett litet stilla kaos, vi har ju moblerat om IGEN, men jag ska gora iordning i helgen..

Jag bestamde mig for nagra dagar sen att jag maste trappa ner pa konsumerandet av alkohol, visst e vinruset skont och cocktails e goda; men att va nykter och inte bli bakis e bra sa harligt och jag vill spara in pa de dar kalorierna och komma i form nagon javla gang.

Ikvall blev jag bjuden pa kak i ovre Norslund; det va varm smorgastarta med svamp, annorlunda men enormt gott. Sen blev det lite Willys glass som jag forst trodde va nagon riktig gourmetglass sa god som den va.. Herrskapet drack whisky och Ecologica vitt som jag inte ens visste att det fanns, provade en smutt vin och det va helt ok, doftade dock lite jast. Annars drack jag medtagen Ramlosa mango som ju e sa god och aven kaffe till glassen.

Sen bar det av till Magasinet dar Bo Kaspers Orkester gick pa scen strax efter 22. (Jag tror jag va pa Magasinet senast nar jag sag Big Fish pa Falu Folkmusik Festival anno hogstadiealder). Det va en hemskt bra konsert pa ett fullsatt Magasinet som pagick i cirkus 2 timmar, verkligen jattebra liveband, de korde bade nya och gamla latar, nagra encores och oste lite hyllningar av den fantastiska lokalen, kul!

Efter det gick jag hem. Nu e jag hemma. Slut.

No comments: