Saturday, March 28, 2009

Nä, SE det snöar..

Lördag, 11.20

Nu e det väl dax att denna överraskningssnö som anfaller då och då får dra sin kos. Orkar inge mer vinter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har promenerat runt Tisken med Mia och sen stapplade jag mig upp till Ica Maxi i snöyran där jag bl a köpte lösgodis till Lina, frysta jordgubbar, kyckling och påskliljor.. ifall det va NÅN som undrade..
Sitter nu och surplar smoothie gjord på banan, frysta jordgubbar och laktosfri naturell yogurt.

12.40

Har varit på stan en sväng. Det finns Umbala på Systemet nu. Billigt, men gott för er vinälskare.. Köpte en guldspegel på Tiimari jag har kikat in ett tag, den ska sitta i hallen, typ lika stor som min teckning som jag har där.. Försökte även få tag på Plopp Lakrits till Lina (som bor i L.A); på Ica Maxi va alla öppnade (!), Hemköps kö va flera mil lång och Ica Supermarket hade inga.. Tobak & spelbutiken på Bergströms gallerian hade inga heller.. Köpte även en bok på Åhlens bokrea som ens vänner ska fylla i om sig själva; ganska härliga detaljer, få se vem som vågar..

14.23

Har dammsugit, torkat golv, hittat intorkat Astridkiss på mattan under/mellan Tunisien puffarna.. Gnuggat med blöt disksvamp och tvättmedel, sedan dammsugit upp tvättmedelskornen (fram med dammsugaren 2 ggr på en dag lixom..!) med ett nytt munstycke jag fick av mammutt. Alla med ett mer spännande blogginlägg för dagen; bring it on and challenge!
Har duschat och väntar nu på Lindis..

Ja just ja, någon har rivit ner lappen jag satt upp på ytterdörren där det stod; "Va snäll och släpp inte in någon annans katt, min katthona blir galen och jamar hela natten om hon hör en annan katt.. MVH, Malin Bergman".. Till råga på allt har de bara kastat papperet RAKT ner på golvet.. Och till råga på allt TVÅ; satt den uppe när jag gick ner på stan och sen mötte jag Sara som bor i samma hus - och brukade jobba på hemtjänsten - när jag gick på Sturegatan och nästan va hemma. Sara verkar riktigt bränd och slår antagligen sina barn så mycke som de skriker. Eller hon kanske bara har ett, MEN DET LÅTER FAN SOM ETT HELT DAGIS!!!!!!!!!!! Klasslösa hora om det e du som rivit ner lappen.

15.34

Linda har varit här på bananbrödsfika. Så trevligt :-D Hon hade även med sig Plopp Lakrits; så snällt!

18.26

Lyssnar på min "Inflyttnings" playlist på iTunes, den har spelats vid otaliga get togethers, men någon inflyttningsfest har dock ej ägt rum. Alltifrån Beck till remixade Nina Simone.. Har tänt ljus och har det så mysigt såå.. Astrid har slagit sig till ro på elementet och jag försöker äntligen få undan tvätten. Gud, det finns ju så mycket som e så mycke roligare än hushållsarbete..! GAAH!
Mia ska komma om en halvtimme eller så..

No comments: