Monday, March 9, 2009

Mad Monday

Vaknade imorse av att mbln pep vid 6.50 tiden; det va en jobb forfragan som jag svarade JA pa utan att kolla vilken dag det rorde sig om. Efter att det fina JA svaret skickats tittade jag vilken dag det behovdes nagon och insag snabbt att passet var for idag; 8-14, och sana pass blir man tilldelad. Direkt. Sa det va bara pa med lite kaffe och in i duschen.

Hade ingen mjolk till kaffet vilket sog ordentligt. Kom till jobbet och hade aran att fa besoka min ofavoritfarbror 2 ggr under dagens lopp och tvatta massa massa hos en tant. Fick aven hora fran chefen att herr och fru X hade haft synpunkter pa en stadning jag gjort dar for cirkus en manad sen. Har dock stadat dar tidigare flera ggr och det har aldrig varit nagra problem, sa det var en latt DRYG start pa veckan. Men jobbtimmarna sprang ivag, traffade Mia och Millie pa stan en svang och strosade aven till Clas Ohlson 2 ggr, viktiga affar..


Kom hem och matade djuren ordentligt, myste med Astrid och lat radisarna komma ut i den fria varlden.

Hade tvattstuga 16-19, men anvande den till ca 22. Skont med rent!! Nu galler det bara att.. hanga undan och vika.. det e ju svintrakigt.

Hade en massa TV pa under kvallens lopp, bl a dubbelavsnitt av Simpsons och Familjen Annorlunda (tvillingar verkar sa mysigt, fast det racker sa..) och bakade bananbrod med extrafarin (i brist pa vanligt socker) ..

Recept: http://www.elise.com/recipes/archives/001465banana_bread.php
som jag sedan gjorde en Nutella glasering till..(aaaah sa nyttigt).


Det blev aven "frukostrutor med fiberhavregryn", de blev ganska goda, har fryst in.

Recept: http://www.kokaihop.se/recept/frukostrutor-med-havregryn

Imorrn jobbar jag 13-21.

ecks oh ecks oh.

No comments: