Sunday, May 29, 2011

Saaay..MAMA!

Inatt sov Mirabelle dock EJ hela natten. Morr, suck, stön. Men lika glad va hon när hon slog upp gluggarna imorse.. Halv två och halv sex va det käkdax för Mirris inatt/imorse.. Bar in henne till oss redan vid första matningen, hon låg och stirrade rakt upp på mig ungefär som om hon va klarvaken and ready to rock n' roll, men hon däckade igen i våran säng efter en flaskslurk :)

I mors dag present fick jag fina rosa blommor, redan igår, och imorse till frukosten fick jag nya Casall handskar! :)Nicklas åkte och jobbade 13-20 och Mirabelle och jag har underhållit oss med diverse. Planerade mat för veckan och tog en promenad till Ica i Britsarvet och handlade endel (så mycke som ryms i en barnvagnskorg..), har diskat, bäddat, lagt ut grejer på Tradera, fört över pengar för Traderafynd, ställt ut och vattnat tomatplantan, skrivit några sms, vikt lite barntvätt, duschat och slängt återvinning (papper, konserver, glas, kartonger).. That's pretty much it. Ja, skrivit på skolarbete oxå, va meningen att det skulle va KLART innan vi satt oss ner å käkade (nötgryta med vin, grädde, rosmarin, buljong och soja & chili potatissallad och stekta tomater).. Men, jag gör klart under filmen vi snart ska se!

Nu ska vi kika "Invictus" som går på nån Canal + och inta kladdkakeglass! Det va en annan grej jag önskade mig i mors dag present ;-)

1 comment:

Cattiz said...

ahhh GOTT! vart har du köpt den glassen? svara i min blogg ^^