Friday, May 27, 2011

Nummerpiké

8.24

Babyn sover.. (med fötterna på Nicklas hals/överarm) och Nicklas sover.. Frid råder och ute regnar det. Jag har duschat och klätt på mig OCH varit på spinning, hur härligt som helst. Tyvärr var det sista fredagsmorgonspinningen tills höstschemat tar vid.. Happ, typiskt, bra start på morgonen.
Sitter vid köksbordet och borde sätta igång och plugga PÅ MOMANGEN medan lillan fortfarande sussar, men då sitter man som sagt å glor på Tradera, uppdaterar status på Facebook, kollar på folks bebisar på Facebook, kollar Friskis schema för nästa vecka, tittar lite på almanackan som hänger på köksväggen.. Förhoppningsvis är jag inte inne i nån pluggsvacka, men den här veckan har det gått segt. Men det SKA bli av, jag ska gö klart den där utbildningen nu.

MIRABELLE SOV HELA NATTEN. Vicket fantastiskt barn jag har. Gick upp på toaletten och plockade upp tidningen i hallen tidigt som s---n imorse nångång och funderade på om jag matat henne i natt (totalborta, jag vet..), men där stod flaskan på diskbänken där mamma ställt den igårkväll.. Wonderful..

Mamma hade f.ö diskat och plockat iordning i vardagsrummet när vi kom hem, sånt uppskattar man ju VERKLIGEN! Tack tack :)

Kaffe kanske? :)

23.28

Vid 10-tiden kom mamma och vi övningskörde (då hade Mirabelle fortfarande inte vaknat.....), bl a till Rusta och Ica Maxi/Plantagen ;-) Jag behövde bl a toapapper and mammutt skulle ha en massa blomjord; kom dock ut från Plantagen med en hel trädgård av pelargoner; "jag har köpt pelargoner för 600 spänn.." Icke normal.

Sen följde vi med Nusse till Borlänge och han släppte av oss på Kupolen, mamma sprang iväg på sitt eget shoppingstråk och Mirabelle och jag mötte upp med Lina och shoppade eftermiddan lång; köpte bl a bruna sandaler (H&M) och blå PUMA lågskor (Skohuset), väldigt nöjd med mina skofynd, bilder imorrn kanske..........?

På kvällen blev det nachos till middag och filmmys med Nicklas, vi såg "Battle of Los Angeles" vilken va ENORMT usel, mamma mia.. Rekomenderas definitivt INTE. Dock trodde vi att vi hyrt "World Invasion: Battle Los Angeles" som Nicklas pratat om, men den kom visst inte ut förrän i augusti såg vi nu på Hemmakvall.se ;-)

Jag ropade precis in den här till Mirabelle (yes Tina, I did it!), så sött med pikéklänning med nummer, Mirabelles papsi e ju stort fan av nummerpiké f.ö.
Nu ska här läsas lite innan jag somnar, vilket jag nog gör snart. Natti natti, imorrn kommer Millie på besök! :)

No comments: