Tuesday, May 3, 2011

Bianca

11.32

Oj oj oj, nu e det mysigt.. Jag sitter i soffan å Malou visar mode på 4:an, Mirabelle åt lite flaska i min famn, sen däckade hon, men vaknade nyss och ligger mot mig å bara ääääär, helt underbart. Undrar dock om hon har nå baciller i systemet; kladdig i ögonen å när hon hostar ibland gör hon det ordentligt, men annars e hon ju så pigg å gla' .. Idag har hon varit riktigt busig på sin lekmatta med en massa leksaker framför Nick Jr (typ babyanpassade program på Nickelodeon kanalen..). En favorit e dock "Djungelhjul" som jag precis knäppte över till. När hon lekte på filten hann jag skriva det första skolarbetet på nya kursen Vård & Omsorg; så nu är man igång med det!

Vid 10-tiden fick jag sms från Helena; ÄNTLIGEN e hennes bebis - Bianca - här!! :) 12 dgr efter BF, kan inte ens föreställa mig......................................

Det va meningen att vi skulle fika på f.m, men fiksällskapet blev jättesjuk :( Måste väl ändå ut å handla lite på Ica till ikväll..

Igår beställde jag äntligen lite förstoringar till hallen. Önskade ju oss och fick fina svarta tavelhyllor av pappa...i julklapp. Nu fattas bara ramar..

14.32

Har varit på stan och Ica.
Det haglar å Mirabelle har däckat i min famn. Fick ett gåvobrev från Libero idag att vi kunde gå å hämta en present på Lindex; sånt e ju alltid trevligt. Paketet innehöll blöjor, strumpor, wipes, musik-CD m.m, kul!

Ska lägga ner älsklingen å börja med middag, kan tyckas en aning tidigt, men jag ska gö pyttipanna från scratch!

17.01

Mammutt/mormor har varit över med en 5-månaders present till Mirabelle; 2-pack zebrapyjamasar, perfekt, alla hennes pyjamasar e ju så korta.Och Mia/moster droppade förbi för lite hårklipp av topparna..

21.46

Mirabelle vaknade till för 10 min sen, hoppades innerligt att hon faktiskt sov för natten.. Bah..! Mamma mia, vill knappt tänka på hur länge lillan tänkt va vaken nu..

Jag älskar min Nusse mest av allt i världen (av vuxna killar).

No comments: