Wednesday, May 4, 2011

Friskis

Borde man ha filmat mer grejer i Mirabelles liv?? Ska jag ha dåligt samvete för det nu?? Kommer hon va förgrymmad när hon blir äldre?? Tänker inte på att vissa saker e sånt där man ska uppmärksamma, t ex att hon rullar runt.. Vad e vanligast att de rullar; från rygg till mage eller tvärtom? Först alltså. Mirabelle rullar båda nu vid 5 månader + 2 dagar, e det tidigt? Sent? Räcker det inte med att man ger bebisen en massa kärlek och tid?? Duktiga å lydiga kan dom väl va ..sen. Om sisådär ett halvår ;) Då förväntar jag mig att mitt barn ska: gå, sjunga med i alla Disney Playhouse låtar, undervisa sina kompisar i origamivikning..

Nu kom posten med ett Traderapaket till Mirabelle; en brun solhatt med en apa på,
som passade perfa! (Storlek 42-44 för Mirabelles stora huvud for your information Tina).

Mina foton till hallen kom oxå, najsigt, nu blire jakt på ramar! ÖB? Clas Ohlson? Nusse ska få sätta upp tavelhyllorna ;-)

Kl e snart halv ett slagen och Mirabelle sitter med napp i mun och en fot i ena handen och tittar lite Händige Manny i mitt knä, Playhouse Disney har små söta program med fina färger... Själv skriver jag ett skolarbete om fallskador, ska nog bli klart idag, bara två frågor och det mesta kan man ju skriva utav egen arbetserfarenhet. Påbörjade när Mirabelle tog sin lilla f.m vila för ett tag sen, glodde även på Sponge Bob Squarepants samtidigt ;-)

22.31

Precis när jag skrivit klart en hel massa rader och skulle publicera, dog hela bloggen och en massa osparat försvann.. Meeeh..

Barnen sover och Nicklas å jag ska se "Due Date" och myyyyyyyyyyyyyyyyyysa.

Tidigare ikväll var jag på mitt första Friskis & Svettis pass; core, det va rätt trevligt där och passet va lagomt jobbigt, tur att det inte va helt sjukt jobbigt, fick för mig att det skulle va som ett sånt där 30 minuters abs pass som man varit på av olika slag några ggr. Frida va oxå där, men jag tror inte hon flåsa lika mycke som mig..

Annars har jag hjälpt Linnea och hennes kompis Ronja att filma ett uppträdande med en låt de skrev själva idag, duktiga tjejer :)



Och btw, de hade ramarna jag ville ha till hallfotona på Clas Ohlson såg jag idag, billiga va de oxå! :)

1 comment:

Frida said...

Jorå lite flåsa jag oxå på slutet :)