Friday, May 20, 2011

Dramatik

Ett fenomen som blev helt nytt för mig när jag flyttade till Sverige var dramatiken - eller drama som vi säjer i folkmun - som omsvärmar vissa personer och upptar en stor del av folks vakna tid. Eftersom jag inte bott på nått annat ställe än Falun i Sverige vet jag inte om detta är nått som enbart existerar i en småstad där man kanske inte har så mycke mer att bry sig i än lördagens feta reklamhög i postnedkastet och att göra barn. (Hö hö, nu va jag ond. But you know what I mean). Det näst mest fascinerande efter allt detta drama e folk som sen påstår sig vara så trötta på dramatiken i dess umgängeskrets och säjer att de ska sluta umgås med vissa människor av vissa antidramaanledningar, men sen visar det sig bara vara a bunch of bullshit (..kanske mitt nya bloggnamn nu när jag inte bara e blond, LOL!)..




No comments: