Thursday, May 12, 2011

Fonus

Nu ska det bli nån fason på mitt bloggande och bildvisning, men först ett inlägg om idag..

Imorse gick Mirabelle å jag upp vid halv nio, då va babyn pigg och nästan mamma med, kaffe och iordningfix, efter ett tag fick pappsen lov att vakna tyvärr då jag skulle dra iväg på en liten föreläsning på skolan. Det va mellan 10-12 med en man från FONUS som berättade om händelserna innan begravning och tiden efter m.m; vet inte om den kändes ultraväsentlig för vår utbildning, men det va intressant att lyssna till och många frågor blev ställda. Sen vandrade jag snabbt hem, och då hade mamma kommit till oss eftersom Nicklas började jobba kl 12, Mirabelle sov och vi snackade lite.. Jag kastade i mig nån låda jag hittade i frysen och kort därefter vaknade Mirabelle. Bebisen fick lite flaska och vi glodde lite på Eurovision Song Contest vilket Mirabelle ÄLSKADE.. Sen packade jag skötväskan (med ombyte, blöjor, wipes, flaska, plåster för mina hälar, sax, mat på tetra, leksaker, plånbok, solglasögon, mössa, mangopuré, sked...) och promenerade upp till Tina, Charles och Esmeralda på Galgberget, jag hade e.m till ära samma kläder som på den något svalare f.m på skolan, vilket inte direkt va ett smart val, men men, lite motion fick man ju iaf. Ringde även och checkade in med Helena, Göran och Bianca, tänka sig att Helenas BEBIS är här nu. Likaså Jennys bebis; sååååååå ROLIGT, äntligen e dom där ungarna UTE! :D Tänk va mamsisarna måste va lättade å glada.. Det blev ett litet kortare besök hos Esmeralda & co eftersom Mirabelle sov lite hemma å jag hade bestämt kaffedejt med Elin vid hemkomst. Så Elin kom vid 16.30 snåret och sörplade kaffe å babblade om rätt mycke diverse skräp, Mirabelle fick en jätte jättefin klänning som Elin shoppat på Ullared! Mirabelle den lilla lyckosten å bortskämda rumpnissan får grejer fast hon inte fyller år.. I söndags fick hon nått som jag så gärna velat skaffa till henne, men då va det ju minsann hennes mammutt som fyllde år ;) Ska lägga upp bilder imorrn på presenter............................ Sen somnade Mirabelle av runt 17.30 och sov ända till 19 då vi gick ner på Ica och handlade, till kvällsmat blev det stroganoff och spagetti och sen bjöd syster yster på mys på Victuscella. När jag kom hem runt 1 hade Nicklas och jag högst gemytligt samkväm. = En helt förträfflig dag! :)

No comments: