Monday, May 2, 2011

Affordable luxury

Idag blir Mirabelle FEM månader gammal :) Grattis lilla snuttepluttskruttgalenpannebarn. Min lilla lilla vilding. Jag kan inte ens föreställa mig allt vi ska ta oss för i framtiden; all lek å mys å upptäckter å äventyr å resor, it's fantastic :)

Imorse fick jag reda på att jag fick VG på det sista skolarbetet då jag skrivit om epilepsi :) Jag bad att få utökad studietid i en vecka, tyckte jag dock avslutade uppgiften rätt tvärt, så jag va väl inte helnöjd, men blev GLATT överraskad när jag fick reda på att jag hade fått väl godkänt. Sen kom jag på att betygen för kursen skulle sättas idag och när jag kollade i betygsboken fann jag till min stora förtjusning att jag fått väl godkänt på hela kursen (medicinsk grundkurs), det gjorde mig väldigt väldigt glad faktiskt :)

På dagen gick vi och mötte upp med Tina och Esmeralda och vandrade vidare till öppna förskolan på Elsborg. Det började hagla rätt hårt när vi nästan va framme, oljuvligt och lätt oväntat väder. Trevlig sångstund och diverse lyssnade till folks strategier och barnuppfostringsmetoder, intressant. E så glad att min Mirabelle sover och vaknar endast en gång på natten, mycket mycket skönt :) På dagen har hon ingen som helst rutin förutom att hon sover på f.m och vid 18-tiden på kvällen, jag vet inte hur ofta hon äter (en mamma frågade på öppna förskolan idag och jag drog till med en siffra jag för stunden tyckte lät vettig); hon äter när hon e hungrig och okynnesäter inget där emellan, och hon e jäkligt nöjd under dagens lopp. Jag lägger inte henne vid nån tid som ska va lagom för bebisar, hon e uppe rätt sent, men vid 23 brukar hon sova, men det e HON, alla bebisar e olika och jag rättar mig gärna efter hennes mat - och sovklocka medan hon e liten. Hon e så glad hela tiden och ler stort mot en, hennes närvaro ger mig så mycket glädje.

Idag kom storasyrrorna. Linnea e så duktig på att ta hand om Mirabelle och det e så betryggande att man kan lita på henne; att hon e så försiktig, omtänksam och ansvarsfull med lillasyrran. Det e så skönt, när t ex Nicklas åker och jobbar natt som ikväll, att man vet att man kan lämna ifrån sig Mirrisen med Linnea ett litet tag om man ska natta Ellen eller gå på toa eller nått, och när man kommer tillbaks e hon ombytt till pyjamas :)

Tittar på en film som heter "En enda man"; "Colin Firth gör en enastående rollprestation som en homosexuell man som slits mellan hopp och förtvivlan sedan hans livspartner omkommit."


Idag såg jag en helt fantastisk klänning som kommer att säljas på Lindex, fin va?

1 comment:

Jenny Carlstrand said...

Grattis till ditt VG!! =) kram