Sunday, May 30, 2010

Rockstad 2010

I slutet av oktober fick jag nys (härligt uttryck) om att Rockstad skulle släppa ett fåtal biljetter för 295:-/st istället för 495:-/st, så jag beställde två. Först va det meningen att lilla Linda skulle komma upp till Falun å joina, men hon fick förhinder, så manlige Macke tvingades med istället; lyckligtvis gillar han hårdrock å annan musik som förväntades spelas.. På fredagen började festivalen framåt kvällen, jag jobbade (..som vanligt känns det som..) till 16 och sen intog vi bira bira bira på min soliga balkong; min va dock Estrella 0,0%, den gick faktiskt att dricka.. (!), till skillnad från många alkofria vinsorter som jag provat som mest smakar gammal äppelsaft och annat skit.

Vi kollade in dalabandet Mimikry som röjjde på bra rejält och fick tag i publiken direkt, det va ganka enkelt att komma nära scenen; vi stod mitt i smeten ett tag utan en enda armbåge i sidan, ganska trevligt, jag kände dock inte igen en enda låt, men Hjalle & Heavy kände man ju igen från På Rymmen, ha ha..! (!!).. Har faktiskt sett de där pöjkarna lite här å var i vackra Dalarna de senaste åren.. Inkluderat diverse DD kåseri av Jonas/Heavy..

Ego-shooting utanför gamla Lugnetentreen av Macke; "..jag MÅSTE ha en ny bild till Facebook.." (..viktigt..)..

Gårdagen bjöd på pannkakor; smeten blev bra mycke bättre och godare än när jag lagade med pannkakssmetmix (..som jag tyckte va ett ypperligt inköp i stundens hetta..)

Solen sken å brillorna åkte på; göttans bananer ;)

Jag ville se John Lindberg Trio som va helt kanon live, jättekul att se! :D


Under spelningen började redan folk ställa sig framför den andra scenen (det va 2 st bredvid varann) för Crucified Barbara som skulle spela efter.. Dom va ganska tunga och riktigt sköna faktiskt. Klart sötast på Rockstad oxå.


The End

No comments: