Tuesday, May 25, 2010

mörkt

Det händer verkligen ing-en-ting av värde att nämna. Känns inte ens som det e på bullshit nivå det som sker runt om mig och i mitt liv just nu. Snark.
Har fortsatt försöka organisera mina saker i kartonger och väskor m.m; gått riktigt bra, men sen e det ju en driljon ton papper och böcker och block och kalendrar m.m med ca 2 driljoner important notes i som man ju bara mååååste spara och skriva rent i ett nytt block och sätta klisterlappar och och och.. Hittade 2 kalendrar; en från 2006 och en från 2009. Liven va så olika. *Svälj*. Fick sån New York längtan. Jag har nog inte insett hur mycket jag förlorat mig själv genom t ex jobbet, hade väl aldrig tänkt att jag skulle jobba i hemtjänsten i en småstad i Sverige, nog för att jag trivs med mina gamlingar, men hur länge får denna överstressade å underbetalda sysselsättning hålla på lixom.. Gaah, måste göra något åt det där..(!).. Vill börja plugga PÅ RIKTIGT, skaffa ett RIKTIGT jobb. Ja ladies n gents; jag sa det.. ett riktigt jobb.
Vikarieförmedlingen har skickat ut en anslag om att alla måste lämna in ett utdrag ur belastnings/brotts-registret; snarast. I mitt kommer det väl att stå; "Malin Bergman 780508-7108 anser inte att ta hand om cancersjuka kunder är ett riktigt jobb.." För det har dom säkert googlat fram. Great.

1 comment:

Feila said...

Puss på dig!

Och ja, jag erkänner, det är kul med bitterhet, men samtidigt så förstår jag dig. Kan vara ond också och skylla på graviditet, men det gör jag int'! ;) -Välkommen hit och sörpla kaffe eller valfri dryck när du vill =)