Saturday, May 29, 2010

LEDIG HELG, dag 1

Jag e så himla kääääär, tra la la la laaa.. Och samtidigt vaknade jag med en hejdundrande huvudvärk, värsta dagen-efter-trycket lixom.. Fast nu drack jag ju bara 2 Estrella 0,0% igårkväll så jag vet inte vad som skulle kunna orsakat det. Sov kanske bara dåligt, eller inte riktigt på kudden. Meeh.. Har inte gjort ett DYFT och kl e snart 10 denna LEDIGA lördag.. *gulp*.

Slänga på mig lite kläder och kika tvättider kanske..

11.55

Pratade nyss med N på tele som meddelade att han skulle komma hem mkt tidigare än väntat.. Drygt, jag som e så ful.. Kunde väl åtminstone tagit bort sminket igår efter Rockstad; men jag va för jävla utmattad när jag pallrade mig från soffan. Har blivit så himla SLUT ibland på kvällen. Den nyblekta kalufsen står åt alla håll och jag har redan sprungit in i min superfräscha å pigga granne nere i tvättstugan, nu-va-hon-heter. Glägg.

Tvättstugan fanns tillgänglig direkt kl 10, tryggt. När jag skulle bege mig ut ur lgnhtn för att gå ner och kika tider möttes jag dock av en outhärdlig Astridkissdoft som kom ifrån dörrmattan som hon numera visst har gjort till sin markeringsplats. Gött. Helt genomblöt va mattan.. Har blivit så otroligt känslig för lukter (bl a..) och det riktigt frätte i huvet.. Underbart.. Sen vidare mot tvättning och en tvättmaskin som inte centrifugerade (så att allt kom ut DYNGSURT) och en tumlare som INTE funkade.. Fantastiskt produktiv tvättning.. (!!).. Lyckades skära mig också så att blodet sprutade, passande nog till det va dax för den VITA tvättomgången, lycka.. Sprang upp till lgnhtn för att sätta på plåster och vi hade ju då ETT OVALT plåster kvar.. Inte kan jag diska heller för då åker det väl av. Suck-i-helvete. Ringde N och bad honom köpa Alvedon (nog för att jag va ner på Ica tidigare; men DÄR ska det ju inte ha några Apoteksprodukter minsann..) medan jag bryggde kaffe vilket jag slurkar i mig nu.. Kanske släpper lite..

13.59

N har varit hem å vänt; både Alvedon och plåster hade han med den omtänksamma sötisen. Och hjälpte till med mardrömstvätten och gav mig endel mysepyselipys-tid i hans famn, i sängen :) Men nu bar det visst av på jobbpartaj, för på Green Cargo börjar festerna kl 15, känns som en hyvens arb.plats ;)

Macke e väl på väg hit i sinom tid..

Å nu regnar det.. Mamma sa att det regnade tidigare idag när hon varit upp till Plantagen.. Det märkte jag minsann ej av.. Väldigt lokalt sådär över just regementsområdet..

17.51

Nicklas meddelar att han vunnit en piké med Green Cargo loggan i en kubbtävling. Guldigt.
Macke å jag ska inta pannkakor! :)

19.02

Off to Lugnet å Rockstad we're once again!
:D

No comments: