Saturday, May 15, 2010

Come Sunshine

UNDERBART väder! :D

På f.m åkte N å jag till Blge och förmiddagsfikade hos farmor å farfar; allt väl med dom, förutom att farmor e lite virrig och frågar om samma sak några ggr, men de håller ju sig på benen iallafall, söta e dom ;)
Sen rejsade vi till MAX. Jag beställde Nacho Macho burgare med guac, nachos, salsa och pommes frites med smält cheddar, jalapeño, gul lök, salsa å gräddfil.. OCH en lyxshake; jordgubb. Fast jag åt bara pommes frittisarna.. Tröck dock precis i mig burgaren; så här några sunkiga timmar senare..micrad MAX-burgare lixom..

Mötte upp med pappa/släp hos Karin och snälla Karin hjälpte bära soffa från hennes förråd, tvättat överdraget hade hon minsann också gjort, fräschigt :) TACK! Den nya ljusa soffan passar så bra, riktigt ljust å fräscht. Tog även hem diverse plantor som K varit fodervärd åt; Aloe vera plantorna fick lite ny jord och åkte upp i vardagsrumsfönstret, fint! Gamla orangarödkorallsoffan fick åka upp på tippen. Mamma va f.ö också här och fick äran att trä på överdraget på "nya" soffan när pappa å jag drog till tippen.
SEN, hjälpte mamma med färgning av fåtöljöverdragen, har köpt grå färg.. Det snurrar runt i maskinerna just nu.. Får-väl-se-hur-det-blir.. eeehhhh..

Jag har alltså tryckt i mig en burgare och känner mig lite småkurrig i magen igen. Galet.

..

Sprang precis ner till tvättstugan och överdragen e väl inte direkt..grå..eehh som sagt. De skulle visst tvättas utan tvättmedel efter färgningen, så nu snurrar de på igen. Ett överdrag blev en helt ok mörklila (?), men det andra...........................................What to do...?????

En stund senare:

Har sovit, solat med mamma på balkongen, varit till Ica Supermarket och handlat 2 tunga kassar. Nicke ska visst komma hem tidigare :) Blir till att packa upp å gö iordning lite middag.

xo

No comments: