Tuesday, May 25, 2010

En bra dag

Igår va det fullt hus med tjejerna här inkluderat mina bästaste Mia och Millie. Hann med en sväng på stan där jag inte hittade ett JOTA, varvid vi fick gå ner idag istället (på Nicklas lönedag...ööhh..ok, it's all coming together now..). Fika med jordgubbar/melon/mjölk och Ballerina Kladdkaka (kan ÄVEN doppas i kaffe upptäckte jag, mmmmm...).

Fortsatte organiserandet av grejer i vardagsrummet, allt e nästan helt puts väck och undanstoppat i pärmar och kartonger och väskor.. Snart så.. (..kan jag ta hit mer..)..
Nicklas jobbade natt och jag stupade i säng..

Vaknade imorse bredvid min underbara Nicklas; så fantastiskt vacker (och tyst) när han sover. Hade jobbat natt och ramlat in strax innan kl 4. Pratade 2 ggr på telefon med Sara och Mia medan jag febrilt försökte ta mig in i duschen; va så OTROLIGT ful imorse när jag vaknade; mina 17 hårstrån stod åt varsina håll och sminket hade visst inte tvättats bort igår innan läggdax.. Dock fick jag höra från en nyvaken pojkvän att jag va världens vackraste, tihi. Det blev en mysig och smått fantastisk morgon, f.m och lunch.. Traskade ner på stan och N köpte en jättefin vit bh åt mig på Lindex; tack!!! Tog även en kort sväng förbi Willys, the one and only Willys store i Britstarvet lixom.. (gaah, har ätit för mkt choklad nu utan att ha fått skölja ner det med rödvin..).. När vi kom tillbaks från affärn hade jag fått post från allra bästaste vännen Helle:
CHOKLAD från Belgien!
Vi åt nyponsoppa med biskvier och glass/grädde till lunch; det har jag inte ätit på jag vet inte HUR många år. Nicke stack iväg å jobbade 15, och jag började 16; 2 sköna kvällar, mitt pass va så lugnt och Kungen på Nåsgården hade glömt (?) sitt galna utbrott och vi e numera buddies igen och snackar matlagning å fotboll.
På kvällen har vi gjort varma mackor; det va också väldigt längesen jag intog.. Och tittade på Pasific-repris. Och provade VARENDA chokladbit, för som Helena sa; "Inte spara. Möla."

No comments: