Thursday, May 6, 2010

BABY

Imorse vaknade jag av mitt ljuva alarm vid 6.15 tiden och hade jätteont ovanför ljumsken på höger sida. Kändes som samma slags smärta (fast lite mildare) som när jag hade cystor på gymnasiet och fick lov att operera bort dem. Funderade på att stanna hemma, men knallade såklart till jobbet. Smärtan släppte dock inte och jag ringde Sjukvårdsupplysningen vid 9 tiden som tyckte att jag skulle bege mig upp till Kvinnokliniken på momangen. Blev dock inte av förrän vid min lunchbreak strax innan 11, mamma följde med, hade inte velat gå och va där själv ifall det skulle visa sig att jag INTE va gravid eller att det va någon graviditetskomplikation skulle varit fallet till värken. Jag fick ta urinprov och träffa en trevlig läkare, han kunde direkt säja att jag va gravid genom urinprovet, gaaaaalet. Jag log nog bara.. Sen blev det ultraljud och jag fick se minifostret med dess hjärtslag, det va ännu galnare och högst overkligt. Nicklas rejsade hem från jobbet och bytte av min mamma som rusade vidare mot sitt jobb, det va så härligt att ha Nicklas där just då.
Några cystor syntes inte till och allt annat såg bra ut, fick även ta ett blodprov som - efter en timmes väntetid - visade helt reko resultat. Smärtan va antagligen diverse graviditetssmärtor, t ex någon nerv som kommits åt.. etc. Jävligt skönt att: 1. Det låg en bebis i min mage 2. Den låg där den skulle 3. Att inga större hälsotrauman behövde äga rum.

Jag e ganska överrumplad och tagen av hela grejen, vet inte riktigt om det kommer att lägga sig ;-) Förhoppningsvis inte, kanske. Vi e iaf båda jätteglada :-D

No comments: