Friday, May 7, 2010

MVC

Tvättid i 2 timmar till..

Borde fortsätta med röjningen i vardagsrummet och organiseringen bland mina grejer. Men det e ju så gött å ligga i sängen och segla runt i diverse websites och läsa all möjlig läsning som jag fick på MVC idag.

Kl 10.30 hade jag tid på MVC idag; Nicklas blev dösjuk dagen till ära :( Så eftersom Mia ändå skulle kika förbi å dricka kaffe efter hon lämnat Millie på dagis följde hon med mig till Britsarvet. Det va jättemysigt att hon kunde komma med; hon hade ju också erfarenheter att dela med sig av och fick hålla handen när barnmorskan skulle ta blodprov, tur att man e veeeeeeek..! Den snälla och jättetrevliga barnmorskan Marie pratade hur länge som helst om ALLT möjligt; jag pratade väl lite också och ställde frågor. Sen va det urin och blodprov, vägning och en massa info som skulle lämnas. Beräknat födelsedatum blev 24 november; 12 dgr efter Nicklas och en dag innan Ellen.

Efter det gick vi in till stan och jag försökte leta på handdukskrokar till badrummet som det stod "Gäster" på, men varken på Clas Ohlson eller Åhléns fast det några :( Hämtade min pärontårta på Focus också som Nicklas beställt. Smasko.

Det va meningen att vi skulle käka på Rådhuskällaren ikväll efter att N kom hem fr jobbet (han ligger här bredvid mig och mår ej så bra..), men nu blir det nog lugna gatan här hemma istället. Kanske man kan röjja i vardagsrummet.. Kanske..

No comments: