Thursday, April 16, 2009

Vicken dag

Ännu en torsdag i detta liv, klev upp mellan 6-6.30 och snurrade ihop en smoothie och lyssnade på TV 4 Nyhetsmorgon som diskuterade Ipred och Bahnhofs VD va i studion.. Jag har faktiskt Bahnhof! Martin-brorsan med. Sen rantade jag iväg till jobbpass 7.30-16 som gick så enkelt så; fast det såg motigt ut med duschar och städningar och diverse på schemat.. men allt gick som smort trots att jag fick lov att cykla tillbaks till en tant 100 mil bort med medicin och bevittna 6 liter slemhost hos en annan.

Jag köpte Mias födelsedagspresent (braaaaaa, dagen innan!) och träffade mammutt på stan och tramsade.. "men kolla den häääär turkosa kudden då.. ååå så fin .. om man hade ett turkost sovrum.. men kolla.. tror du jag e en kandelaber-med-små-fåglar-på-person...? vad va det vi nu EGENTLIGEN skulle kolla här.. JUST JA; presenter.."
Jag köpte även en rosa elefantvattenkanna till mig själv idag.

(Fick en liten Meatpacking District party night flashback när jag såg den.)

Mammas favoritfarbror på jobbet; R, gick bort inatt :( Det va så märkligt när mamma ringde och talade om det på f.m, jag hälsade ju på han för en vecka sen. Började grina mitt i rulltrappan. Kort därefter fick jag ett sms från Linda; "jag sitter här på kontoret och gråter.."
:'-(

Sen tog sig mammutt dock samman och hjälpte mig att FAXA något. Woohoo. Satt och silversurfade runt igårkväll på Högskolan Dalarnas sajt, det va ju som sagt sista dagen igår, jag hittade en kurs som verkade intressant och när jag fick reda på att ansökningstiden förlängts till idag kl 12 - p g a krashad website - sökte jag kursen jag hittat och faxade iväg betygen idag. Eller "jag å jag.."
Om jag inte berättat tidigare så hoppade jag av vuxenutbildningens kurser och kan alltså inte söka till ngt program jag hade planerat i höst.
Känner mig dock mer fokuserad nu med diverse framtidsplaner.

MEN MER SÄJER JAG INTE. (för då händer ju aldrig nått..)

Vid 15.30 gick jag hem, endast för att bli uppringd om en förfrågan om ett kvällspass eftersom en va sjuk. Så då drog jag iväg och jobbade en sisådär 4 timmar. Gick jättebra, hade en bra runda. Har alltså jobbat 13 timmar idag. Inte skam på torran land de int'.

Nu har jag varit hemma och dragit i mig alldeles för mycket mat. Imorrn ska jag nog svälta mig själv. Mia ska ha födelsedagskalas här i lyan imorrnkväll och jag försöker göra fint. Men ska nog ta hela dammsug och torka golv och göra rent i badrummet delen IMORRN. Man får.

Ska stänga av CNN, iTunes, lampor, borsta tänderna och sms:a Martin.

No comments: