Wednesday, April 15, 2009

Onsdag




Påsken e numera över, men en massa snö har smält och det känns väldigt skönt.. Om det e nånting som jag inte tycker om så är det vinter. En helt onödig årstid i mitt tycke.

Annars har jag råkat göra sönder duschmunstycket; det braiga med massage m.m.. En tangent på min laptop har också fallit av.. En ganska obetydlig "fyrkantig högerparentes" så det va ju tur eftersom den inte direkt funkar nu. Synd om det skulle varit typ.. "a".

I förrgår kom Martin hit på kvällen , jag jobbade kväll och sen lagade jag en ganska smaklös chili con carne. Vi utbytte påskägg och jag fick bananer i mitt ;-) Fina.

Igår gjorde M och jag slut på e.m. :( Jättejobbigt men sant. Om någon tycker att de har frågor runt detta får ni ringa. Jag skulle egentligen varit till doktorn igår på e.m så jag slutade 13.30, men icke att doktorn kunde hålla sig frisk igår när man väntat på remisstid sen 1 dec! Efter jobbet (när jag kommit hem) fick jag dock lov att gå ner till jobbet med nycklar jag glömt att lämna tillbaks, Martin följde med. Eftersom vi va i Trotzgatan-neighborhooden slank vi in på Film & Fabel och hyrde idiot-psycho-skräckisen "Death Chair" och den mer Malin-vänliga "In Bruges" med Colin Farrell. Sen gick vi och hälsade på Mia, Millie å Adrian i en lekpark. Millie premiärgungade och var ju bara såå söt. Jee-zus! Efter det blev det inköp av sushi som vi åt på min terass..

Idag har vi inte direkt pysslat med något särskilt. Vi har pratat, snyftat tillsammans, gått på stan och pussats endel ;) Min lilla Martin lixom..

Martin har åkt till Malung. Hans mormor begravs imorgon. Jag trodde dock hon redan begravts (!), men senaste begravningen han var på var hans kusin. Usch.
Jag e hemma och lyssnar på lite blandad musica och försöker få lite ordning å reda tills Mia ska ha födelsedagskalas i min lya på fredag. Måste duscha innan jag ska jobba kväll..

1 comment:

Lillasyster said...

alltså jag måste bara säga att den där förbannade ankan är den läskigaste på länge...