Monday, April 20, 2009

Ledig måndag :)

7.27

E uppe och har tvättstuga 7-10.. Har matat Astrid och tittar/lyssnar på TV4 Nyhetsmorgon; det e om namn, just nu intervjuar de författaren Varg Gyllander som döpt om sig från Ulf. Jag slurpar en smoothie (osockrad yogurt; blåbär, banan, frysta jordgubbar)..

9.42

Har "mat"bloggat. Nu ska det bli oftare..
Solen bara skiner å skiner! Städar på uteplatsen, går igenom REKLAM.. Har lagt in räkningar (inkl. hyra) för inbetalning som blev sammanlagt 3,328kr! Suck on that one.

11.16

Nu e Macke här och jag har druckit mitt första kaffe för dagen, ska klippa Macke inför en jobbintervju han har på onsdag i Sthlm.

12.28

DET tog tid. Han har ju så mycke hår!!!
Ska nu äntligen dra ner på stan och kolla in lite diverse nödvändigheter..

15.11

Jag har äntligen köpt mig en piasavakvast som jag nu ser framemot att borsta av uteplatsen med :) Köpte även en ryggsäck på Clas Ohlson som jag kikat på, tänkte önska i födelsedagspresent, men min gymväska gick sönder igår i blixtlåset när jag pressade.. meh. Macke blev ägare till ett par svarta jeans.

Nu har vi gjort en kycklinggryta med kokosmjölk, morot, rödlök och minimajs som ska intas ute. På den oborstade uteplatsen. Min portion med sallad, Mackes med nudlar.

17.09

Macke och jag har SLAPPAT, pratat och glott på en tysk som reste genom Indien på Travel Channel och Simpsons på hederliga TV6, jag har sippat lite vin sen vi kom hem.. Nu ska jag sätta på lite kaffe, bra musik, stänga av CNN och diska upp Mias kalas, min helg och våran lunch här..

Lily Allen uppträder på Roseland ikväll, ååå varför e jag inte DÄR istället för HÄR.

22.48

Mia kom över ikväll :) Vi drack lite vin och smaskade diverse ostbitar och tittade bl a på "Spårlöst" och grinade.. Jag ville se "Färjan", men min Kanal 5 strejkade :(

Imorrn ska vi träffas kl 7 vid Falangallerian för att traska upp till Lugnet och träna.

Jag började måla en tavla ikväll; gräs och himmel :)

Har förberett kaffebryggarn och packat gymväska (ska byta om och gå direkt till jobbet, börjar kl 13) och lagt fram träningskläder.. Borstat tänderna, tvättat ansiktet, ställt alarmen.. Dax att pysa i säng!

No comments: