Sunday, April 5, 2009

Menomän och Millie

Gubar e en lustiger sort för sig, dagens konstaterande. Inte för att detta påstående e nytt eller så. En fin vän ringde till mig både igår och idag om diverse man trouble, och vid samtalets avslut sa hon; "..men, jag förstår liksom inte att de bara kan inse att det e vi som har rätt och dom..har..FEL..! *djup suck*.."

Fniss.

Ikväll kommer Martin som jag inte sett på cirkus 2 veckor; dels för att han inte bor här och dels för att hans mormor gått bort och han har varit på begravning m.m i Malung. Jag har tänkt att ha en pratafton om livets väsentligheter, undra hur det kommer att gå. BRA hoppas jag väl.
Har jobbat hela dagen.. Ett riktigt softis pass :) Har setat på balkong och solat och fikat hos en annan tant på Falugatan. Ja oj oj va jobbigt. En och annan microrätt har jag väl värmt också.
Sen kom Millie, Mia och Jesper på lite besök; vi satt på uteplatsen och tjattrade och jag beklagade mig kanske lite för mitt spännande liv som svämmar över av spännandeheter.

Igår va det kalas på Yxhammargatan då Millie fyllde 1 år, hujedamej va tiden gått snabbt! Det va en 3 månaders bebis där som nästan va lika gammal som när jag träffade Millie för första ggn, IRL alltså. Det bjöds på diverse kakor, tårtor och barnstim.



No comments: