Monday, April 27, 2009

Ny vecka, nya lärdomar, planer, ideer, träningspass, jobbpass, vinslurkar, utgifter..

8.49

Står och dricker min andra kopp kaffe och har knaprat i mig 2 morötter, insåg att det va en ny vecka (stenkoll) när jag vaknade och att jag faktiskt fyller år nästa vecka och skulle ha det där kalaset och något fint på mig. Det kan ju min uppsvällda lekamen glömma, så det får bli hårdträning och vatten å bröd fram till dess. Men jag byter väl ut bröd mot morot. Morötter e väldigt gott, vitaminrika, tar ett tag att äta. Sen e de ju så fina också. Eller..

Idag flyttar min vän Linda från Falun och det e TRIST, nu har jag alltså EN vän; Malin som e en sån där gammal vän som man kan ringa upp eller sms:a när man helst känner för det och få ett roligt svar på momangen. Resten av de jag känner här i Falu stad e inte direkt nära vänner, tyvärr. Så jag hade tänkt säja Adjö till Lindis, men även hinna med att träna med Mia innan jag börjar jobba kl 13.30. Måste även hinna duscha, byta om och slänga i mig någon mat innan 13.30. Pust och flås. Ska göra en sallad nu.

9.34

Har gjort lunch och packat en träningsväska å e på väg ner på stan för att träffa Lindis, i mina träningskläder.. Ska hitta en kemtvätt och lämna in min finaste kavaj också.

21.23

DET va en lång dag. Hujedamej. Träffade Linda och traskade till kemtvätten som vi såklart fick stå utanför i 5 min och vänta på till att de skulle öppna, för i Falun e inget öppet..! Sen ville hon kika på Gina Tricot, Vero Moda, H&M, Indiska mm.. Så då gjorde vi det. Drog till jobbet och lämnade min salladslunch och hämtade Lindas väskor; sen baxade vi dom till stationen där det blev farväl :( Efter det trodde jag att Mialuttan och jag skulle träna, men efter mycke tysthet från henne och långa vandringar på stan traskade jag till jobbet i mina träningskläder och bytte om. På stan hann jag dock köpa en ljushållare för väggen jag kikat på ett tag på Village, Sarah Jessica Parker's parfym Covet för endast 200kr (efter att jag testat doften på diverse man och kvinnofolk på jobbet) och ett rosa halsband för 20kr på Åhlens, värmeljus också ja på Åhlens. Åhlens e bra, men lite dyrt ibland. Ibland så att säja.

Sen jobbade jag 13.30 - 21. Och det blev aldrig ngt slut på dagen. Men nu e jag hemma i min boning och har matat Astrid och ska äta en nöt eller 2. Skulle varit och handlat på Hemköp, men jag va helt SLUT och hade för mycke att bära för att handling skulle bli ett enkelt kvällsprojekt..

No comments: