Saturday, April 25, 2009

Sol i sinnet 2

Idag började min 2 dagars kurbitskurs på Medborgarskolan. Det va faktiskt hemskt roligt, men svååårt, tyckte jag va lite konstnärlig sen tidigare, men kurbitstekniken e KLURIG.. Vi får väl se om det blir några slutliga mästerverk imorgon när vi bl a ska måla ett träfat. Det va en salig blandning av deltagare, men ingen hade målat kurbits tidigare vilket va ganska bra tyckte jag.

På lunchrasten hann jag springa och träffa Millie, mamma och Dan i solen på Torget; vicket väder och va mycke FOLK! Först gick vi runt en sväng och jag bar Millie som lutade sig mot min axel och gosade :) Sen åkte Millie och jag elefantkarusellen som påminde om elefantkarusellen på Furuvik fast mycke mindre, jag va den enda över 4 år när vi åkte :D

Lite senare träffade jag mamma och Millie igen och vi gick hem till mig och åt middag på uteplatsen.

Nu har jag röjt ut allt ur klädkammaren och håller på att STORRENSAR, en gång för alla ;-)




No comments: