Tuesday, January 15, 2013

Mammaledig vinter

Skrev ett mail till min vän L, men kände att det även var lite jag kunde dela med mig av i bloggform ;-) Har ändrat om lite dock. Here goes:

Eftersom jag hoppade av idrottstränarprogrammet på högskolan i höstas så hoppade jag istället på ett engelskaprogram som bara var en termin lång, men heltid, och gaah va mycke plugg...! Gjorde det lixom bara för att, mest för att få inkomst, vilket ju är lite tragiskt, men man har ju kids och a-kassa tar ju en evinnerlig tid. Det va ju kul iaf att prova på högskolestudier och träffa lite nytt folk :)

Anyhow, tänkte visst att jag skulle fortsätta i samma stressiga spår nu på vårterminen (när engelskan var slut, men med nått annat), men Nicklas tyckte att jag kunde tagga ner och bara va mamma, men jag har ju lite svårt för att "inte göra nånting", för man sitter ju verkligen bara på arslet när man har en bebis och en 2-åring, not.. Men nu har jag iaf sagt ifrån vad jag nu tänkte plugga och ska inte förhasta mig in i nått, har stressat så mycke på sistone om livsgrejer, känner att det inte kommer att leda till nått positivt om jag bara stressar på och TROR mig veta vad som är bra för stunden.

Är väl medveten om att jag är ganska virrig och borde kommit fram till nått vid detta laget; fyller jag 35 om några månader eller vad??? Samtidigt vet jag att det KOMMER att dyka upp framför mig en vacker dag, men inte när jag bara håller på att rusa. Kändes så himla skönt att komma fram till det, nu ska jag bara va mamma som det är meningen att man ska vara som mammaledig = ha det bra med kidsen och träna på gym ;-)
Ja ja, ville bara tala om och uppdatera vad jag ska göra denna vinter, nada! ;-) xox

No comments: