Monday, January 14, 2013

Dag 14 ~ Äppelpaj

Igår bakade Mirabelle och jag äppelpaj med pepparkaksdegtäcke. Det var SUPERenkelt. Skala, skiva och mixa 4 äpplen av valfri sort med lite kanel och strösocker. Lägg i en pajform. Skiva över färdig pepparkaksdeg och sedan några klickar/skivor smör. In i ugnen i prick 20 min på 200 grader. Jag serverade med Milda uppvispad vaniljsås, men jag kan tänka mig att vaniljglass till kan va en hit!

 
 
 
 
 
På eftermiddagen tvättade vi i några timmar, bl a det vita sofföverkastet, det blir så fint och fräscht när det är nytvättat; känns lite som man är i ett inredningsmagasin. Matilda var lite överflödig i tvättandet, så hon fick ligga i tvättpåsen å kika medan jag hängde tvätten i torkskåpet, och sen även åka med i samma påse vid avfärd tillbaks lägenheten. Träffade på våra grannar i trapphuset som inte träffat bebisen än, "ja..hon ligger här i tvättpåsen.." OBS, rena kläder ;-)

No comments: