Friday, January 4, 2013

Dag 5 ~ Lugnet

01.06

Imorrn ska vi då äntligen till Lugnet tillsammans med Malin och Felix. Det känns som jag ska på långväga semester med kidsen, och kan verka en smula överdrivet, så mycke som jag fixat, packat å planerat, men det krävs visst en hel del stuff för en noll-åring och en två-åring för att överleva några timmar på Lugnetbadet ;-) Har bara varit ut EN gång (skämmas?) med båda kidsen då vi gick ner på stan. Är så glad att bonusmoster Malin är villig att ta sig an Matilda ett litet tag, så storasyster och jag kan bara vaaaaaaaaaaaa... Ser framemot badbesöket mer än vanligt, och jag tror Mirabelle oxå gör det, då vi spenderat en hel del timmar inomhus sen pappa Nicklas å syrrorna drog i måndags...! (Oh my god, har Mirabelle ens varit längre än till soprummet...???). Mirabelle vaknade nu på sena kvällen och har fått vara uppe (..sover hon länge imorrn, moahahaha..) och vi har varit ner till tvättstugan och hämtat det sista, plus bytt ut hennes vagn i trapphuset mot Matildas liggvagn, satsar på 10.42 bussen!

19.03

Kvällen är bara barnet, men Mirabelle somnade på vägen hem från Lugnet, så det blev en sen vila, likaså för Matilda höll jag på säga; men hon har sovit mest hela dagen, och nu sover hon igen ;-) Hade några härliga timmar på badhuset med Mirabelle, Malin och Felix, och Matilda märkte man knappt av; hon sov under hela badbesöket, åt en gång, och somnade om ;-)

Nicklas ringde från Thailand ikväll :)

Har lagt in bilder i efterhand via mobilen då det strejkade via datorn. Bara Felix som syns på den nedersta bilden, så man får klicka på bilden så syns den i sin helhet.



No comments: