Wednesday, January 2, 2013

Dag 3 ~ En dag Matilda sov bort...

08.59

Nu är även hallen julrensad och den framtagna Knubbiglampan är putsad; inside out. Högarna av julgrejer i sovrummet blir bara större å större, och sovrummet är än en gång på väg att förvandlas till nått annat slags rum än just ett sovrum.
Babyn har somnat och jag ska se om Mirabelle nöjer sig med att jag är ett leksällskap som viker tvätt med henne...

20.53

Jorå, visst blev det tvättvikning; Mirabelle hjälpte att plocka ur varenda plagg som hon gav till mig och som vanligt talade om vem det tillhörde ;-) Under dagen plockades den även in i dess rätta lådor och garderober, nu ska jag inte tvätta förrän Nicklas kommer hem! :-D
Matilda duschade å skrubbades på f.m och sen målade vi naglar.
 
Medan Mirabelle sov eftermiddag bakade jag ett bröd inspirerat av ett recept på Underbara Claras hemsida: fil, rågmjöl, rivna morötter, bl a.
 
Strax efter Mirabelle vaknat kom Malin, Alfons och Felix på fikabesök, vi provade päronkakan med vispad vaniljsås; och den var en hit! Älskar när man finner så där enkla recept. Jag fick tillåtelse att gö mest vad jag ville, så jag tog lite luft och gick till återvinningstationen på Trotzgatan, sen snurrade jag väl runt lite allmänt i lägenheten oxå tror jag. Matilda låg i allas famnar, och Mirabelle lekte med Felix! :) Innan de åkte hem var de med när Matilda skulle badas, Malin tog ett kort, trångt inne i världens minsta badrum ;-) Skönt med bad tyckte Matilda!


 
 
Nu på kvällen har vi byggt lego, ätit nyårsrester och sett på ett TV-program med dinosaurier. Nattningen gick bra ikväll med! :)



 Matilda har sovit mest hela dagen, så vi får se hur denna natt blir ;-)


No comments: