Monday, January 14, 2013

Dag 15 ~ Första dgn på mitt nya liv

Igår såg jag så många platta magar och läste/hörde/fick ta del av i så många inspirerande saker att jag kände att måndagen den 14 januari är nog då allt startar; första dagen på mitt nya liv. Och idag var det då den dagen ;-) Den har inte inneburit något särskilt, ändå är det den första dagen. Long gone is the apple pie (den fick lov att försvinna innan "första dagen" tog vid). Tog min lilla tid (när Mia kom på besök) att försköna mig - under de omständigheter som råder - i dusch och efter, är så trött på min sloiga dekadens, men Matilda har en förmåga att komma på att hon ska vakna P R E C I S när man sminkat ETT öga med mascara och så ;-) Har flertalet ggr stått med Matilda på ena armen, och mascaraborsten i andra handen, inte undra på att ryggen blir trött på en efter ett tag. Skulle varit lyxigt att gått nånstans och fått ögonbrynen fixade, men traska ut i minus 15 för ögonbryn är ju bara inte jag, så det storansades från topp till tå på hemmaplan. Så in i NORDEN jävla trött på att vara så här tjock också, det tjockaste i ogravidtillstånd jag nånsin varit i mitt liv, och det känns GRYMT långt bort att återgå till den normala kropp, som once upon a time existed.. Den där kroppen som jag hade när jag träffade Nicklas, hur såg den ut egentligen. Ja jisses. Men det går, allt går, men... Den måste vara tillbaks - ok, på god väg - i sommar.

Mia var som sagt hit idag på besök och under en liten stund låg hon och Matilda och kikade på hennes iPhone och Mia lärde lillan allt om Instagram och Facebook och övrigt viktigt vetande inför framtiden. Såg så himla komiskt och gulligt ut.

 
Bjuder på lite nytvättat hår också från idag, ingen aning vems barn den där Mirabelleungen är ;-)

No comments: