Tuesday, January 8, 2013

Dag 9 ~ Har haft solglasögon på mig idag!

23.14

Idag vaknade jag med ett SKUTT UPP UR SÄNGEN! Eller inte riktigt. Matilda fick för sig att ha en uppesittarkväll, så hon sov endast mellan 3.30 - 5.45, I repeat: klockan halv fyra somnade hon den lilla söta söta bebisen för natten, för att sedan göra dag kvart i sex. Då var mamman så...trött. Tyckte att sju skulle bli tidigt som jag hade ställt klockan på ;-) Mirabelle var av någon anledning OCKSÅ vaken då, nog för att hon sovit med oss i stora sängen sedan någon gång mitt i natten, men hon sover rätt djupt, men klockan sex var det alltså uppstigning tyckte herrskapet. Det tyckte inte jag. Men, vi gick upp och gjorde en flaska till minimonstret och sen kröp vi ner till framåt sju, en utav Mirabelles favvogrejer är ju att mysa, och många mornar kan man lura ner henne ibland, hon och hennes kalla fötter ;-) Efter den riktigt uppstigningen duschade jag, det var fränt, en fräsch dag helt enkelt, Matilda sov. Åkte upp till förskolan med en kvart i nio buss, hon går på dagis tis, ons och tor 9 - 14 nu, och sen spatserade vi ner till Östra Skolan och tog buss till BVC. Matilda vägde in på 4155 gram och mätte 55 cm lång. Ståtlig och stabil, gått upp ett kilo på en månad och följde kurvan för viktuppgång perfekt! Väl tillbaks i stan igen gick vi till turistbyrån och köpte biljetter till "Score"; en TV-spelsmusikkonsert med Dalasinfonietten på Kristinehallen (våran granne) nästa lördag, ser väldigt mycket framemot! Kikade skolmail när jag kom hem och hade fått svar på min grammatiktenta som blev godkänd, yodelehehoo! Superskönt. Det gav mig en liten pepp att försöööööka få klart eftersläpande arbeten i litteratur/kultur-kursen som jag igår kände att jag H E L T gav upp med. Det har tyvärr inte funnits tid och ork med 2 kids, kräksjuka barnvakter, ryggvärk från helvetet :( Men vi får se, har skrivit lite ikväll, vi får se. Har mycket kvar och det är typiskt att Matilda just ikväll såklart S O V E R när man själv inte skulle vilja göra nått annat än totalkollapsa bredvid henne ;-) Men jag fick iaf VG i lingvistik och G i grammatik/översättning/fonetik, quiet alright för min första högskoletermin där mitt eget upplägg har varit lite hipp som haver och diverse motgångar har existerat.

Bjussar på lite bilder (om jag har några) från dagen...
På väg hem från BVC, varmt å härligt...

 
Mirabelle min ljuva duva hjälper till med matning :)
 


No comments: