Thursday, January 10, 2013

Dag 10 ~ Ett besök på Galgberget

Igår mötte Matilda och jag upp med Malin på Åhlénsrestaurangen och intog lite vegetariskt till lunch. Fick låna hennes spikmatta för min rygg och mottog även en skrivbordslampa jag beställt från deras sista IKEA-besök. Har aldrig provat spikmatta och vet inte om jag vågar göra det igen efter gårdagens första provomgång, tyckte nämligen det gjorde rätt ont...! Men sen var det en rätt skön känsla i ryggen efteråt, men jag tror den inte är nån "ska man bli fin får man lida pin" grej...
 
Efter lunchen gick vi till Hemköp och köpte några tetra Baby Semp (ersättning) till Matilda, en ny välling till Mirri Pirr och Cola light till mig :) Knallade upp i rask takt till förskolan, hämtade Mirabelle och tog 708:an på gatan ovanför ända till Galgberget och hälsade på Tina, Esmeralda och Fransesca i några timmar, blev bjuden på mumsig köttfärssås och spagetti (måste nog va Tinas paradgren då vi fick det förra ggn oxå), det är otroligt lyxigt att få mat serverat, speciellt god mat.
 

No comments: