Monday, January 7, 2013

Dag 8 ~ Slappare kan ingen vara...

12.02

Mjaha. Naprapaten hade en tid NÄSTA tisdageftermiddag. Bokade. Märkligt nog är ryggen bättre idag. Fantastiskt! Man känner sig som en förnyad människa trots att det ju fortfarande känns, men det kanske är helt borta imorgon. Förstår inte hur det kunde gå över så snabbt, igår gjorde det så ont så jag grät, tänkte nästan ta Finaxlån och dra till Thailand så jag kunde få nån hjälp med kidsen och kanske en billig helande massage på stranden.

Vi lattjar mest runt idag. Jag behöver diska upp ett halvt berg. Matilda är den enda som klätt sig. Ska klä oss stora flickor nu, sen blir det lego, har nyss byggt Duplo. Funderar på att bygga upp allt Duplo nån kväll efter att flicksen lagt sig :)

15.19

Mirabelle råkade somna under Bamsefilm, lät henne kika lite under e.m så jag kunde D I S K A, ska väcka henne om 10 min. Sen blir det att springa runt huset många många varv så att hon är trött till vanlig läggdaxtid ;-) Inte mycke annat nytt på västfronten, ryggen börjar kännas vid lite igen, men jag försöker hålla mig stående och gående, sen igår står datorn på vår höga byrå.

15.52

Hur kan 10 min, och mer där till, gå så in i norden S N A B B T??? Satt och skrev på ett skolarbete och fick in värsta flowet som Pantea skulle sagt, men det varade lite längre än 10 min, ska gå på toaletten, och sen vidare till eftermiddagsvilabarnväckning, den härligaste av alla väckningar ;-)

21.15

Matilda vaknar till liv varenda gång jag lägger ner henne i sängen denna lilla rumpnissan, hon vill nämligen se hur en högskolestuderande två/små-barnsmamma som är inne på sluttampen av terminen (med allt va det innebär...!!!) lyckas vara uppe dygnet runt fram till att sista uppgiften är avslutad på lördag kl 14.00. Mysigt. Medan hon ligger och beklagar sig i stora sängen så känner jag att det nog bara är att lägga ner alla pluggtankar fram till att hon somnar på riktigt, det blir för stressigt annars. Jag kanske ska lägga upp nått jag har till försäljning och baka en jävla kakjävel kanske :)

Mirabelle fick nya lila kängor idag, dagisstarten efter julledigheten till ära, de var riktigt tuffa och hon verkade gilla dem. Märk väl att jag skrev n y a mamma, de var alltså inte inropade på Tradera.
 

 
 
Innan middan framför TV:n byggde vi LEGO och Matilda tittade på...
 
 
 

Pan Pizza och Vem Vet Mest, how very ladylike :)
 



No comments: