Friday, January 4, 2013

2012

Stal denna frågespalt från Malin Wollins blogg.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Pluggade på högskolan; inte det 3-åriga programmet som jag först kom in på, men 30 hp engelskakurser (litteratur/kultur, fonetik, grammatik, lingvistik och översättning) på campus; en jättekul upplevelse, nya bekantskaper, och en försmak för eventuella framtida studier.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Vissa blev för andra/tredje/fjärde ggn. Trodde väl att förstagångsmamman Saras bebis skulle dyka upp där i juldagarna, men icke ;-)

Dog någon som stod dig nära?
Nej. Men pappas akvariemal dog, efter 12 ÅR..!

Vilka länder besökte du?
Spanien; Fuerteventura.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Sundare leverne, ha ha! Gravid å otroligt onyttig...

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
* Mina 3 sista TSOOL-konserter; kan inte säga på rak arm när de var, men har de nedskrivna såklart (P & L, Gävle och Borlänge).
* 6 december när Vilya Andromeda Matilda föddes :)

Vad var din största framgång 2012?
Studierna medan jag var höggravid och vidare med nyfödd krabat...

Största misstaget?
Trycka i mig så mycket skräp under graviditeten.

Bästa köpet?
Hmmmmmmmmmmmmmmmmm.
Kanske den ljusgula klänningen på H&M, till mig själv, obs; inget jag kan ha nu. Eller de svarta byxorna på ONLY med dragkedja där bak, jättebilliga på Tjejkvällen :)

Vad spenderade du mest pengar på?
Inget särskilt. Hade inga pengar att spendera.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Matilda och Mirabelle. Vara på skolan. Min cykel, barnsitsen och cykla runt med Mirabelle medan det fortfarande var gemytlig årstid ute! :)

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Ojsan va svårt. Säkerligen nått Ellen och Linnea spelat. Har själv inte lyssnat på så mycket ny musik, eller radio. Kanske nått av TSOOL då de la ner 2012.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ingetdera, tror jag.

Vad önskar du att du gjort mer?
Konditionstränat. Satt planer och idéer i verket.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit skräp.

Blev du kär i år?
I nya Jappchokladen kanske.

Favoritprogram på TV?
The Walking Dead. Hela Sverige Bakar.

Bästa boken du läste i år?
Inte en endaste. I år heller.

Största musikaliska upptäckten?
Säkert någon. Ska tänka...

Något du önskade dig och fick?
Diverse presenter till Mirabelle. En lillasyster till Mirabelle ;-) Man kan ju aldrig va RIKTIGT säker på ultraljudet...

Något du önskade dig och inte fick?
Storvinst på min Trissprenumeration.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Spinning och sushi.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer fokus på plugg och samma svar som 9 frågor upp.

Vad fick dig att må bra?
När jag blonderade bort mina bruna hårfärg :)

Vilken kändis var du mest sugen på?
Norman Reedus

Vem saknade du?
Mig själv.

De bästa nya människorna du träffade?
Matilda. Folk på högskolan.

Mest stolt över?
Mirabelles alla framsteg :)

Högsta önskan just nu?
Dra till USA med M, M och N :)

No comments: