Tuesday, January 1, 2013

Dag 2 ~ Nyårsdagen

11.34

Idag ska det DONAS.

Vi har startat året med omelett på äggvitor, champinjoner, röd paprika, sambal oelek och ost. Matilda åt sista nattflaskan 2.50 och sen vaknade båda kidsen runt 7.30, vilket ju var lite i tidigaste laget, varvid en hel del kaffe även intagits (..nää??!). Matilda käkade vid 8 och somnade om, har slumrat sen dess...

22.20

Men dona å dona ;-) Man glömmer visst bort att saker tar en evinnerlig tid ibland, speciellt med kids inblandade... Hade velat få bort alla julgrejer, men kartongerna står fortfarande här bredvid mig och gapar, men allt i köket är borta i allafall; all smulig mossa å röda grytlappar å häftstiftade röda gardinband... Fick två gigantopåsar tvätt gjorda också, men vik/häng/sortering tar vi imorgon... (eller nån annan dag). Servade Mirabelle och Millie plättar där mitt på dagen, de ville ha dem kalla, fine! Mirabelle som inte varit vidare förtjust i pannkaka/våfflor tidigare åt med god aptit, så smaken kanske ändrats...



Vid 16-snåret kom mamma/mormor lite oannonserat vilket gjorde att jag tog tillfället i akt och DUSCHADE, woohoo, tänk att det blivit ett accomplishment att duscha lixom ;-) Sen kom morbror Macke och lekte med Mirabelle och intog minijulbord med oss.
Igår fick Mirabelle vara uppe hur länge hon ville, så då däckade hon när vi läste bok i stora sängen, men idag var det vanlig läggningstid och det är ju oftast Nicklas som lägger henne, men det gick så bra när Matilda och jag la henne och läste Alfons och släckte ner, lättad! :) Macke och jag tog ett litet glas rött framför nått med Carl-Einar Häckner och nickade båda till av trötthet.
Nu har jag bakat en päronkaka som Malin, Alfons och Felix ska få smaka imorgon, doftar ljuvligt!

 

No comments: