Thursday, January 3, 2013

Dag 4 ~ Stuck in a room without a view

14.18

Matilda sov som sagt bort hela onsdagen, varvid jag förberedde mig på en vaken natt. Hon käkade 22.30 vilket tog lång lång tid, trött å seg verkade hon. Efter en rejäl bajsaktivitet piggnade hon till, tittade stort och blev sådär busig och härlig. Såg att "The Rum Diary" med Johnny Depp skulle visas 23.45, har velat se den, men den har inte verkat sådär topp prio ett, men ändå att man varit nyfiken. Slog mig till ro med baby, mobil och kanal på. Johnny Depp hann vakna på ett hotellrum i Puerto Rico då Mirabelles dörr knarrade och ett yrvaket litet knytt klev ut och kräktes.

Blääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää.

Hon hann med några duschar, Matilda käkade en till flaska runt 3 och vid 4 somnade vi allihopa i stora sängen. Mirabelle var uppe med tuppen och Matilda sov till 11! Det var meningen att vi skulle med Ragnegårds till Lugnet idag, men Malin sa att vi kunde åka imorgon istället vilket kändes toppen! Mirabelle har behållt det hon ätit idag: välling på morgonen och min gulaschsoppa till lunch, en pinnglass efter sin ynka 1-timmes vila, men hon var varm och jag gav henne en Alvedon, dock hade hon "bara" 38.4.

En dag som inte riktigt blev som man tänkt. Idag har jag då verkligen inte tagit mig för nånting produktivt. Och ikväll hade jag ÄNTLIGEN tänkt sätta igång med träningen igen, min mage hänger å sladdrar å e allmänt vidrig, men känner att det e viktigare att stanna hemma med Mirrisen om hon fortfarande skulle va hängig. Barnvakten mormor skulle ändå komma efter sitt jobb och jag ska snabbt springa ner på stan å shoppa Alvedon, Matildamat med meeera... Istället för spinning ikväll ska jag tvätta allt spyimpregnerat 18-22, det är ju ungefär lika kul...
Mirabelle plockar ner julgransdekorationerna och lägger dem i en påse. Så duktig :) Själv har jag haft ont långt ner i ryggen nån timme eller så, kan knappt gå upprätt. BRA!!!!!!!!! När jag påpekade för Mirabelle att jag hade ont svarade hon: "- Pappa hjälpa dig..."  - precis som han gjorde under graviditeten kommer hon väl ihåg - Gullisen. Hon har sagt flera ggr de senaste dygnet: "- Pappa bort... Mamma ledsen..." :-(

18.49

Nu har mamma varit här, men jag hade så jävulusiskt ont i ryggen att jag struntade i stan, var nog inte ultranödvändigt, och Mirabelles varmhet har försvunnit, ibland blir hon jättevarm bara av att sova. Ska försöka att inte SITTA så mycke så kanske det släpper i ryggen, men det är ju inte helt enkelt.
Ser så mycke framemot att bada med Mirabelle imorgon, är så sjukt trött på att bara va inne...!!!

Jag har haft en lite lätt deprimerad eftermiddag, sjukt trött å less på mycke nu, dock ej kidsen, ha ha. Men annat. Trött på att va tjock, trött på att inte ha nått jobb, trött på att jobbmöjligheterna är så få och trött på att inte fatta vad man ska satsa på om man ska stanna i denna SKITSTAD. SÅ glad e jag idag ;-) Trött på diverse annat oxå. Som sagt, ser framemot bad imorrn, och om hela det "gigantiska" vagn och buss projektet går av stapeln med bravur ska jag försöka hitta på nått roligt i helgen också med flickorna! :) Hatar vinter!! Har jag sagt det. Jo.

No comments: